Onderwerp: 4 taarten, waarvan 3 "probeer" taarten
Mijn moeder was jarig en vroeg mij of ik ook eens taarten voor haar wilde maken nadat ik al een aantal keren marsepeinen taarten heb gemaakt. Leuke uitdaging om eens wat nieuws te proberen, zeker op een verjaardag waar voornamelijk "oudere" (lees 55+) gasten komen dacht ik.
De taart met de chocosticks eromheen is ge-inspipikt, voor de rest heb ik uiteraard ook inspiratie opgedaan op dit geweldige forum. Ik ben benieuwd wat jullie van de taarten vinden.
De Fruit-taart met chocosticks is gevuld met 2 lagen frambozenpasta en slagroom en afgesmeerd met chocolade ganache (ideaal om af te smeren zeg, ik gebruikte tot nu toe altijd botercreme, maar luchtige ganache werkt zoveel makkelijker!). Bovenop fruit van de AH aangevuld met verse besjes e.d.
De marsepeinen taart is gevuld met een laagje jam en een laag Citroen Kwarktaartpudding en afgesmeerd met botercrememix, bekleed met marsepein.
De mokka taart is gevuld met een laagje mokkacrème en een laagje banketbakkersroom, afgesmeerd met mokkacrème en bekleed met nougatine en mokkacrème en slagroom.
Het slagroomtaartje is gevuld met een laag tropische vlaaivulling en een laag jam met slagroom. Afgesmeerd met witte chocolade ganache (dat had ik nog staan namelijk) en bekleed met geroosterd amandelschaafsel en uiteraard slagroom met fruit.
Mijn vullingen zijn altijd nogal fruit-achtig en fris cq standaard. Mijn ervaring is dat mensen dit lekkerder vinden dan een chocomousse bijvoorbeeld. Verder passen de taarten niet allemaal bij elkaar, de witte bijvoorbeeld valt een beetje "uit de toom", maar ik wilde de barok molt graag gebruiken en had geen andere marsepein meer in huis
.