1

Onderwerp: website vraagje

Hallo
Ik zit erover te denken om een .nl website aan te maken, om mijn taarten op te laten zien, maar ook voor mensen om te bestellen.
Nu zit ik alleen met de volgende vraag.
Als je zon site hebt, en je maakt ook besellingen voor mensen moet je dan ook bij de kamer van koophandel staan ingeschreven, of mag je ook zomaar een .nl site aanmaken voor bestellingen en taarten showen.

Bedankt voor jullie antwoord alvast.

2

Re: website vraagje

Een .nl of een ander domeinnaam hoef je niet perse voor zakelijke gelegenheden aan te maken. Je kunt ook een prive site maken.

Wanneer je prijzen op het web verschijnen, ben je een bedrijf. Je moet dan ingeschreven staan bij KVK.  Alleen om te showen kan dus prima.

3 Laatst bewerkt door Petra27 (04-01-2013 21:15)

Dus als ik er geen prijzen op zet, dan kan ik er wel een soort bestelformulier op zetten, en dan later een prijs noemen voor mensen?
Bijvoorbeeld door ze te mailen

4

Ik ben hier niet heel erg van op de hoogte. Anderen hier op het forum veel meer. Er moet hier een topic over te vinden zijn.

Even zoeken...

Als je je taarten aanbied met of zonder prijs dat maakt niet uit moet je je inschrijven bij de kvk en jezelf ook opgeven bij de belastingdienst voor omzetbelasting (kan je als kleine ondernemer wel vrijstelling voor vragen) en je moet je inkomsten opgeven bij je jaarlijkse belastingaangifte en er dan ook belasting over betalen. Een site maken alleen voor het showen kan wel maar dan mag er geen enkele verwijzing zijn naar bestellen verkopen dus ook geen teksten als u kunt bij mij bestellen, vul het contactformulier in voor meer informatie over de mogelijkheden  etc anders drijf je voor de belastingdienst handel.

Ik heb zelf geen taartbedrijf maar wel een ander klein bedrijfje en daar werkt het wel zo bij. Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat je te maken hebt met alle hygienevoorschriften, de voedsel en waren autoriteit en ook nog andere registratieverplichtingen. Er zijn al diverse  topics over, even de zoekfunctie gebruiken. je kan ook de kvk eens bellen voor een voorlichtingsgesprek.

Groetjes Petra