1

Onderwerp: Zelfgemaakte Modeling Chocolate gebruiken ?

Ik zou maandag graag een kerststronk bekleden met modeling chocolate.  Heb een recept gevonden en alle ingrediënten in huis, maar heeft er iemand dat al ooit gedaan ?  Gaat dit vlot ?
Ik ga er vanavond aan beginnen dus ben eens benieuwd ...

groetjes Elke

2

Re: Zelfgemaakte Modeling Chocolate gebruiken ?

Het hangt van je ingrediënten af... als je werkt met golden sirup gaat het erg vlot ja..
Voor gebruik wel even goed op temperatuur laten komen, als het te koud is, kun je het bijna niet verwerken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

bedankt :)
Ik heb hem met glucosestroop gemaakt.  Ben benieuwd morgen ...

Leuk, laat je de resultaten zien? Hier staat de golden syrup al klaar.....
:lol:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

5

vandaag de biscuit bakken en dan vullen en bekleden.  Hopelijk is ie vanavond al klaar en kan ik foto's posten :)

6

heb het opgegeven, begon helemaal te verkorrellen, heb de stronk dan maar met slagroom besmeerd ...

Hoe lang heb je de gesmolten choco en glucosestroop door elkaar geroerd. Als je dat te lang doet gaat het korrelen. Ik roer rustig en zo'n 20 a 25 keer, meer niet.

8

taartjesdroom schreef:

Hoe lang heb je de gesmolten choco en glucosestroop door elkaar geroerd. Als je dat te lang doet gaat het korrelen. Ik roer rustig en zo'n 20 a 25 keer, meer niet.

Het begon te verkorrelen na het rusten... Ik ga het binnenkort nog eens proberen.  De korreltjes heb ik dan wel verwerkt aan de onderkant van de biscuit zodat het er nog als

9

taartjesdroom schreef:

Het begon te verkorrelen na het rusten... Ik ga het binnenkort nog eens proberen.  De korreltjes heb ik dan wel verwerkt aan de onderkant van de biscuit zodat het er nog als

10

taartjesdroom schreef:

11

zo dat was ineens 3 keer en dan staat er nog niet alles op.

zodat het er nog als ...
... een soort schors uitzag.  Een neef van mij vond vooral de bruine korreltjes lekker ; de smaak zit dus goed.

12

Ik ga vandaag de poging wagen om taart te bekleden met zelfgemaakte modeling chocolate. Heb recept van hier gebruikt. Ik laat jullie weten of het gelukt is.

13

Hier het resultaat van mijn eerste modeling chocolate taart