Onderwerp: Help!
Ik moet koekjes op een stokje maken maar ik heb geen flauw idee hoe ik de koekjes netjes en stevig op het stokje krijg!? iemand die mij wat hulp kan bieden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik moet koekjes op een stokje maken maar ik heb geen flauw idee hoe ik de koekjes netjes en stevig op het stokje krijg!? iemand die mij wat hulp kan bieden?
Welkom op het forum
Het forum is verdeeld in rubrieken met allemaal een eigen onderwerp. Klein & Fijn is een show-rubriek, voor vragen over bakken etc. kun je terecht in de rubriek "Bakken & Vullen".
Je kunt cookie sticks meebakken door ze gelijk in het koekje te steken (niet te dunne koekjes maken), dan zitten ze gelijk netjes èn stevig.
[MOVE] --> Bakken & Vullen
O ja sorry heb niet goed opgelet! maar bedankt!
ook voor de info over de koekjes!
Ik heb ze nog nooit gemaakt
Maar denk als je je stokjes in het koekje steekt voor het bakken
Ze er het mooiste in blijven
Evt je stokjes natmaken ivm verbranden
Laat je weten of het gelukt is
Gr
Ik ga ze binnenkort ook maken, heb het tot nu toe nog nooit gedaan. Ik dacht dus aan hetzelfde en was even gaan zoeken en las dat het handig is om de stokjes direct na het bakken in de koekjes te stoppen. De koekjes zijn dan nog zacht en dan laat je ze daarna met stokje harden
Vergeet alleen niet dat je koekjes zacht en vooral gloeiend heet zijn als jij met je handen dat stokje er recht in wil steken...
Je kunt ze dus niet zomaar oppakken..
Cookie sticks kun je gewoon meebakken, en de koekjes goed af laten koelen na het bakken, dan zitten ze goed vast
Ik heb het geprobeerd na het bakken de stokjes er in te doen maar niet gelukt dus volgende poging stokjes mee de oven in!
Waren je koekjes te dun misschien? ik doe het altijd zo, dus na het bakken, en het gaat altijd goed! Heel soms gaat het stokje toch weer los bij het afkoelen, dan spuit ik een heel klein beetje icing in het prikgaatje en steek het er weer in, dan zit hij ook vast als het gedroogd is. Succes!
Ja ze waren idd te dun dus heb ik het maar niet geforceerd maar ga het zeker nog een keer proberen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help!