51

Re: Dit dansende kerstmeisje..........

ach wat een lieffie,had um bijna gemist,druk-druk en ook de beste wensen  :)
groetjes Carla

52

supppppppeeeeerrrrrr gemaakt heel erg leuk

53

echt een super taart :thumb:

54

Wat prachtig, wat een dotje....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

55

Wauw wat heb je dit ontzettend mooi gedaan! Echt om jaloers op te zijn  :o

Mag ik vragen wat voor fondant je gebruikt? Ik heb wel eens geprobeerd om met een foodpen lijntjes op fondant te tekenen, maar ik ging steeds door het fondant heen en het werd vlekkerig  :s  Maar jouw plaatje is echt ontzettend mooi!  :Y

56

Maaike_87 schreef:

Wauw wat heb je dit ontzettend mooi gedaan! Echt om jaloers op te zijn  :o

Mag ik vragen wat voor fondant je gebruikt? Ik heb wel eens geprobeerd om met een foodpen lijntjes op fondant te tekenen, maar ik ging steeds door het fondant heen en het werd vlekkerig  :s  Maar jouw plaatje is echt ontzettend mooi!  :Y

Allereerst bedankt voor je fijne reactie!

Ik gebruik de fondant van funcakes.
Het wil nog wel eens helpen als je de fondant even "in de lucht laat drogen" vóórdat je begint met tekenen met een foodpen.  Ik wacht meestal een kwartiertje voordat ik ga tekenen. De bovenkant wordt dan iets steviger en gemakkelijker om op te tekenen. Je voelt zelf wel wanneer het wat steviger wordt.

Succes! :)

57

Bedankt! Ik ga het een keer proberen :)

58

Sooooo leuk hoor!!!!

59

Wat een prachtige taart!

En natuurlijk ook voor jou het allerbeste voor 2013 :)

Kunst zit hem in kleine dingen ^^

60

kweenie schreef:
vanderkamp schreef:

geweldig mooie taart,
is de bovenkant geschilderd ?
hoe doe je dat  ?

Dank je!
De bovenkant is inderdaad geschilderd.
Je rolt fondant uit en legt daar plastic overheen. Daar bovenop leg je een tekening en trekt die voorzichtig over. Hierdoor krijg je er min of meer een afdruk van. Sommige lijnen zullen goed te zien zijn maar ook een aantal niet; die zul je er dan zelf moeten intekenen. Dat doe ik met een eetbare stift. Als laatste kleur je de tekening in met kleurgel/water of dustpoeder.

Succes!!!

bedankt voor je uitleg!!
inderdaad een prachtige taart

61 Laatst bewerkt door kweenie (14-01-2013 18:35)

kreataart schreef:
kweenie schreef:
vanderkamp schreef:

geweldig mooie taart,
hoe doe je dat  ?

Dank je!
Je rolt fondant uit en legt daar plastic overheen. Daar bovenop leg je een tekening en trekt die voorzichtig over. Hierdoor krijg je er min of meer een afdruk van. Sommige lijnen zullen goed te zien zijn maar ook een aantal niet; die zul je er dan zelf moeten intekenen. Dat doe ik met een eetbare stift. Als laatste kleur je de tekening in met kleurgel/water of dustpoeder.

Succes!!!

bedankt voor je uitleg!!
inderdaad een prachtige taart

Graag gedaan. Ik hoop jullie taarten op het forum te mogen bewonderen  :)

62

kweenie schreef:
vanderkamp schreef:

geweldig mooie taart,
hoe doe je dat  ?

Dank je!

Succes!!!

Net als die andere taart, is deze ook super geweldig mooi :thumb:  :Y  Begin wat jaloers te worden.... :o Ik ga dit in ieder geval ook proberen! :Y Dus zoals je ziet heb ik je topic gevonden, maar toch nog een vraagje: Dat met die dustpoeder, doe je dat droog (in poedervorm) kleuren of doe je daar alcohol bij?? Nogmaals TOPPIE!!! :thumb:  :thumb:

63 Laatst bewerkt door kweenie (13-02-2013 15:50)

Pandora schreef:
kweenie schreef:
vanderkamp schreef:

geweldig mooie taart,
hoe doe je dat  ?

Dank je!

Succes!!!

Net als die andere taart, is deze ook super geweldig mooi :thumb:  :Y  Begin wat jaloers te worden.... :o Ik ga dit in ieder geval ook proberen! :Y Dus zoals je ziet heb ik je topic gevonden, maar toch nog een vraagje: Dat met die dustpoeder, doe je dat droog (in poedervorm) kleuren of doe je daar alcohol bij?? Nogmaals TOPPIE!!! :thumb:  :thumb:

Ik gebruik het vaakst Kleurgel dat ik wat vochtiger maak met een heel klein beetje water. De dustpoeders maak ik " schilderbaar" met wat wodka. Dit verdampt sneller dan water, dus ook eerder droog!
Ik hoop dat je hier mee vooruit kunt!.
Groetjes  :)