1

Onderwerp: Cakepops in kerstsfeer

Hallo allemaal.
Ik ben sinds kort ook bezig met bakken en nieuw hier op de site. Dit is mijn 3e poging op cakepops en ik dacht: Laat ik ze in kerstsfeer doen. Die 3e set pops was ik extra blij mee. Ik ben alleen vergeten die achterste ervan met poedersuiker (sneeuw) te bestrooien voor hij in de mond van mijn man verdween na de foto.  :lol:

http://www.is-the.biz/full/54853_kerstpops.jpg

Groetjes,
Marleen

Groetjes Marleen

2

Re: Cakepops in kerstsfeer

Super leuk zijn ze!

Ik blijf toch altijd ruzie houden met die dingen...

.. Want taart kan altijd!!

3

Dankjewel!
Ik ben blij dat dat geruzie met cakepops niet aan mij ligt. Het is inderdaad een ontzettend gepriegel  :+

Groetjes Marleen

4

Heel erg leuk, ik heb er vorige week voor de eerste keer gemaakt en denk dat ik morgen nog eens aan de slag ga !!
Mooi mooi..!!

Lijnen??? Een dikke lijn is toch ook een lijn??

5

Dankjewel! Ik lees net ergens over een cakepop machine..ik denk dat ik die ook eens ga proberen. Wieweet is dat ook prettig(er)?
Ik ben benieuwd naar jouw pops!

Groetjes Marleen

6

erg leuk! dit wil ik ook eens proberen, maar eerst eens wat meer oefenen op taart...

7

Leuk, en ook mooi op de foto gezet allemaal!

8

Welk recept hebt je gebruikt voor de cakepops?

9 Laatst bewerkt door Marlain (03-01-2013 13:28)

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

@chan1985: Ik gebruik de "kleffe" variant van de cakepops. Dus niet met een cakepop machine. Ik heb toen deze gebruikt:

http://www.wilton.com/recipe/Cake-Ball-Pops

Ik geloof dat er in het (Nederlandse) boek van Bakerella ook een recept staat wat op ditzelfde idee neerkomt.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/cakepops.jpg

Ik hoop dat je iets hebt aan de link, anders even googelen op een Nederlandse versie.

groetjes!

Groetjes Marleen

Mooi gemaakt.

Ik ben vorig voorjaar gestart met cake pops en daarna pas overgestapt op taarten. Dus eigenlijk andersom dan de meeste mensen hier.

Mijn ervaring:
Ik heb geen cakepop machine, maar een "bakblik". Wat ik gehoord heb is dat de cakepopmaker onhandig is omdat hij al de eerste balletjes begint te bakken voordat je bij de laatste bent.

Ik vind de kleffe variant ook niet lekker vandaar dat ik voor niet ronde pops op zoek ben gegaan naar alternatieve. Bijvoorbeeld gewoon een brownie bakken, die verkruimelen na afkoelen en dan "kleien" tot gewenste vorm. Of een gewone cake bakken en die verkruimelen en dan met iets plakkerigs mengen (bijvoorbeeld jam of mars of aftereight of advocaat of chocolade fudge of gewoon slagroom uit spuitbus). Je kunt ook oreo koekjes verkruimelen en mengen met monchou.

Misschien een paar handige ideetjes.

Groetjes,

Sandra
www.tummiesbakery.nl

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

11 Laatst bewerkt door Marlain (03-01-2013 13:47)

Bedankt. Ook voor je verhaal.. :)

Al komt dit dus overeen met de " kleffe" variant die ik heb gebruikt. Een gewone cake bakken en mengen met iets lekkers wat plakt :+

"Of een gewone cake bakken en die verkruimelen en dan met iets plakkerigs mengen (bijvoorbeeld jam of mars of aftereight of advocaat of chocolade fudge of gewoon slagroom uit spuitbus)."

Evengoed bedankt.

Ik ben ook begonnen met cakepops, al is mijn interesse voor taarten wel gewekt door dit forum. Wie weet ooit eens. Voor nu vind ik cakepops en cupcakes erg leuk om te doen!

Groetjes Marleen

12

bedankt dames, ik deed het eerst ook zelf, maar tis wel een gedoe. En nu met de cakepopmaker gaat het veel sneller :)

13

Cute

14

@Tummie-junior: ik had nog niet bedacht dat je brownies kunt kleien tot de gewenste vorm, zonder dat je iets plakkerigs nodig hebt. Bedankt voor de tip.

15

Een vraagje die mini weckpotjes, hoe ben je daar aan gekomen?
Ik vind ze geweldig!
Net zoals je cakepops.

16

Dankje snowchinny! Gaaf zijn ze he?  :D Ik geloof dat ik die weckpotjes bij de Blokker vandaan had een keer. Daar stonden ze toen niet bij de andere weckpotten, maar in het "struin rek" zoals ik dat noem haha!

Groetjes Marleen