1

Onderwerp: Welke biscuitmix is lekkerder?

Hoi dames,

Zoals veel dames hier ben ik ook niet tevreden met de nieuwe biscuitmix van funcakes.. (ik heb nog een bijna volle 5 kg mix staan maar ik vind hem echt niet geslaagd)
Ik heb nog wat rond gezocht via de zoekfunctie en kom een paar verschillende mixen tegen.
bouwhuis  biscuitmix
bakels de luxe bisquitmix
soezie biscuitmix
zeelandia biscuitmix

Welke mix is net zo lekker en luchtig als de oude funcakes? Ik vind dat de nieuwe mix ook zo compact en laag blijft. Ik wil een mix die lekker hoog wordt.

Ik ga voor zaterdag een taart maken voor de tweede verjaardag en wil graag een lekkere biscuit. Wie weet ook of ik ergens 1 kg mix van bakels kan kopen. Die kan ik niet vinden. Wil eigenlijk eerst een 1 kg mix bestellen.

Wat een dilemma om biscuit :)

Groetjes Gülendem

Re: Welke biscuitmix is lekkerder?

Ik bak nog steeds met Fun Cake mix, en heb nog geen klachten gehad.
Biscuit wordt ook mooi hoog.
Maar ik heb al een paar keer mix van Bouwhuis geproeft en die is ook héél smakelijk.
Ik ga die mix de volgende keer toch ook eens uitproberen.

De aanhouder wint!

3 Laatst bewerkt door annick67 (24-12-2012 00:29)

FunCakes heeft de receptuur van de biscuitmix (terug)aangepast. Het is nu niet meer lactosevrij, en zou weer als vanouds moeten bakken. Ik heb toevallig zelf vandaag meerdere biscuits gebakken ermee: die zijn prachtig mooi en hoog geworden!  :thumb:  :thumb:

Net zo lekker, mooi, hoog en luchtig als altijd dus weer!  :D

(Zo kan je dus ook nakijken of je de nieuwe of als vanouds-mix hebt: er zit een blauwe sticker over de oude ingrediëntenlijst geplakt. Goed opletten: de stickers zijn identiek. Ik moest met mijn nagel over de twee etiketten gaan voordat ik doorhad dat er écht een andere/nieuwe sticker overheen zat. Of je kijkt op de ingrediëntenlijst: is de mix lactosevrij dan is het de oude mix. Is het NIET lactosevrij dan is het de oudere (als vanouds) mix........  :Y )

Oké bedankt voor de tip....blijf dan toch maar bij m'n vertrouwde Funcake mix.... :Y

De aanhouder wint!

5

Ow dat zou super zijn. Al ben ik nu ook benieuwd naar de bouwhuis mix en marsepein. Twijfel twijfel. Bouwhuis is wel goedkoper.

Groetjes Gülendem

6

ik gebruik bouwhuis mix en marsepein en vanille fondant.
echt prima spul voor (veel!) minder geld!

Ik vind bouwhuis en funcake allebei perfect lekker hoog en mooi. En de smaak ik even lekker!

Groetjes P@trici@

chantal1980 schreef:

Ik heb het net even uitgezocht maar het prijsverschil is dat bouwhuis 4eurocent duurder is dan FunCake...

De aanhouder wint!

9

ik vind de mix van zeelandia super,
daarna bouwhuis, heb nog zak van custers staan, die moet ik nodig uitproberen :Y .

maar in principe bak ik met het oude beproefde recept; ei, suiker, bloem/maizena,pikkeltje zout.

of het recept van mamakaat, of suikertaartjes suus, met iets boter.

o, luste ik het maar niet :D  :D

10

Annick67 heb je de mix bij cake supplies gekocht? Want ik kreeg onderlaatst 30 kg nog van de oude mix, dus de lactose vrije. En die wil ik echt niet meer hebben. Ik moet namelijk 60 kg oude( vernieuwde mix) hebben.

Veel taart plezier

11

Janny Wiemelink schreef:
chantal1980 schreef:

Ik heb het net even uitgezocht maar het prijsverschil is dat bouwhuis 4eurocent duurder is dan FunCake...

ach.. vergeleken met de marsepein haal je dat verschil dik terug! zeelandia of bouwhuis marsepein scheelt echt een boel. en ik vind hem nog fijner werken ook.
heb geen aandelen hoor ;)

12

Heb ondertussen de mix en marsepein besteld. Mix was wel erg lekker. Heb wel gemerkt dat ik voor het zelfde resultaat iets meer eieren moet gebruiken maar qua luchtighid is hij perfect. Smaak vind ik iets minder. Marsepein vind ik echt niet tippen aan de zeelandia marsepein. Ik betaal liever iets meer. Bouwhuis marsepein is korreliger en zoeter. Ik had nog wat zeelandia marsepein dus kon het mooi vergelijken. Wel een vlotte bestelling.

Groetjes Gülendem

13

bettie schreef:

Annick67 heb je de mix bij cake supplies gekocht? Want ik kreeg onderlaatst 30 kg nog van de oude mix, dus de lactose vrije. En die wil ik echt niet meer hebben. Ik moet namelijk 60 kg oude( vernieuwde mix) hebben.

Sorry, dit zie ik nu pas!  :o

Ik moest echt met de nagel er overheen gaan én de ingrediënten lezen. Ik dacht ook écht dat ik de 'nieuwe' mix had......

Als er iets te vragen is (alsnog) mail me maar :-)

14 Laatst bewerkt door zon200 (02-01-2013 13:36)

Ik heb gisteren een biscuit gebakken met mix van bakzolder en die smaakt ook prima, lekker luchtig en goed hoog.

15

Ik gebruik hem altijd van soezie! Ik vind deze altijd prima bakken, gebruik nooit anders!

Ik gebruikte eerst "huismerk", maar die vond ik vers gebakken oud smaken, uit de vriezer was ie opeens wel lekkerder.
Op een tip van een medebakster gebruik ik nu Bakzolder. Errug lekker. Smaakt zowel vers als ontdooid erg lekker.