1

Onderwerp: Graag hulp inspiratie Napoleon taart!

Hoi hoi,

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar allemaal  :D!

Ik ben op zoek naar ideeen voor een taart die ik voor een collega wil maken, alleen het thema is redelijk lastig om voorbeelden op internet van te vinden en ook met de zoekfunctie hier kon ik niets vinden...

De taart moet iets met 'Napoleon' te maken hebben, liefst gepuzzeld of geboetseerd maar ik heb geen idee hoe of waarmee ik kan beginnen :(

Ik hoop dat jullie leuke ideeen hebben, ik ben wel een beginner dus niet té moeilijk haha :P

Alvast dank jullie wel!!

2

Re: Graag hulp inspiratie Napoleon taart!

Ik bedoel dus de échte Napoleon, de persoon haha. Niet napoleon taart/cake :)

3

kun je hier niks mee..? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … leon_1.jpg

dat je het symbooltje van de snoepjes gebruikt? is toch een kenmerkende Napoleon-houding ;)

verder zie ik een napoleon-hoed voor me, iets met navy-blauw, rood en wit met gouden accenten, iets in de stijl van de uniformen uit die tijd?

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

4

Jaaaa dat is leuk! Iets met die hand sowieso haha. Navy blue, wit en goud had ik sowieso ook in mijn hoofd maar het is best lastig om iets te puzzelen met alleen maar portret foto's dus die hoed is wel een goed idee!

Dank je in ieder geval  :Y

5

franse vlag ?

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

6

1769-1821
Puzzeltje van Frankrijk, Corsica, st Helena of nog erger Waterloo  ;)

Zijn steek is natuurlijk zijn symbool net als de houding van zijn arm. Hij was klein en heeft zichzelf tot keizer gekroond voor zo ver ik weet. Verder was zijn grote liefde Josephine

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_q8pZvuIknqKMtJxR1KsdrkKtFSf0b_QmMcjwxF8c2f3yuUGH

Deze is wellicht leuk als puzzelplaat?? Wel wat werk om uit te snijden, maar dit is'm wel  ;)

Ik denk aan silouettes van napoleon, :
Typ in google: napoleon sillouettes en je ziet er een heleboel  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

9

Wat leuk! Dank jullie wel, hier heb ik zeker wat aan!

Ik wilde een ronde taart met franse vlag als bekleding, en dan zw-wit puzzelplaatje en gouden accenten? Of wordt dat te druk :$ ? Of een boetseersel van napoleon, een klein mannetje haha?