1

Onderwerp: Sweet 16 van moddeling chocolate

Voor het eerst met (zelfgemaakte) modelling chocolate gewerkt.
Mijn nichtje is gek van chocola en dit was een gelegenheid om adt uit te proberen. Wel een drama met zo een grote lap uitrollen! Hij moet normaal gesproken 5sec in magnetron opgewarmd worden, maar om het zo groot uit te rollen, deed ik het wat langer en was een vet-zooi.

Ben zelf niet helemaal tevreden met afwerking, die lappen op de bovenkant moesten een beetje anders worden, draadjes met letters konden wat korter... maar goed... mijn nichtje was helemaal happy.

De taart is van Devil's food cake gevuld met witte chocola ganache en dulce de leche en afgesmeerd met puur/melk ganache.  En hij was heeeeerlijk!

Vanweege afwerking bij hun thuis en vergeten fototoestel ook niet zo een mooie , met smartphone, gemaakt foto...

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/406707_510384922334521_1754278020_n.jpg

2

Re: Sweet 16 van moddeling chocolate

ziet er lekker uit!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

Nou ik vind de taart er knap strak uitzien (de basis), dus dat doe ik je al niet na en de rest lijkt mij toch ook al wel heel erg mooi. De volgende keer zal het vast en zeker nog veel beter gaan en er nog mooier uit komen te zien.
En het allerbelangrijste, je ncihtje was er helemaal blij mee, dus missie geslaagd.

4

Nou meid ik doe je het ook niet na, ziet er goed uit.  :thumb:

Christine.

5

Hij is leuk hoor! En waarschijnlijk smaakte hij helemaal super!  :thumb:

Leuke taart? En hoe smaakt de modeling chocolate?

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

7

Dank voor de reacties.

@Zoethoudertje: je proeft wel dat het chocola is, maar is toch anders. Zo los was een beetje raar, maar met de taart was dan wel lekker. Alleen lastig om door te snijden als het afgekoeld is. Is moest bij elke gesneden stukje weer mes warm maken, maar dan bij het eten en "doorknippen" met een vorkje...  :s

8

:thumb:  :thumb: da's weer eens een heel andere sweet 16 :Y
klinkt heerlijk idd.

De verhalen over druipend vet houden me nog steeds tegen om het eens uit te proberen... :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl