1

Onderwerp: advies over muisjestaart

Hoi allemaal,

Een vriendin van mij wil voor de geboorte van haar zoontje een stapeltaart waarvan de ondertaart vierkant 25 cm is en gemaakt met lange vingers langs de rand en muisjes bovenop.
Mijn vraag: bekleed ik eerst met marsefond en doe ik dan de vingers en muisjes erop? Of alleen botercreme afsmeren en dan de muisjes en vingers?
En hoe fixeer ik t bovenste taartje?

Normaal doe ik een dot icing of botercreme tussen het marsefond van de eerste laag en het taartkartonnetje van de tweede laag. Maar nu weet ik t ff niet...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: advies over muisjestaart

Ik zou alleen afsmeren met bc en dan de lange vingers er tegenaan plakken. Evt nog een lintje erop heen met een strikje. De muisjes gewoon over de bc strooien plakt meteen!

Succes!

Bedankt voor je reactie Olga!

En hoe zou je t doen met dat taartje wat er bovenop komt? Gewoon het kartonnetje bovenop de muisjes zetten met wat icing ertussen? Want als ik t direct op de bc zet dan is die onderste taart zo kaal als de eerste taart 'op' is. T taartje wat erop komt is20x20

Ze wil trouwens cotroenkwark vulling. Is dat lekker bij de anijs van de muisjes of kan ik beter een andere vulling aanraden?

www.loveatfirstbite.nl

4

Ik heb eerder een taart met muisjes gemaakt (niet zoveel als jij) en ik heb met de vulling niet zo gelet of het bij muisjes past, want dat werd me te ingewikkeld, het smaakte alsnog prima.

5

Tja dat is een goeie...misschien de onderste taart bekleden met fondant/marsepein. Dan het katronnetje daarboven op een taartje met muisjes?? Dan ziet het onderste taartje er nog mooi uit als de bovenste op i. Kwa smaken heb ik niet zo veel verstand van ik houd het meestal simpel  :o .

Succes!

:) ze wilde juist graag een bedje op een kuipje met muisjes.. Beetje een combinatie van twee taarten :) ze ligt op t moment te bevallen dus kan niet meer overleggen..

Ik zit nu te denken om gewoon de onderste taart af te smeren met botercreme.. Dan de muisjes erop en dan een dot icing in t midden waarop ik mn taartkartonnetje voor t bovenste taartje 'plak'opzich moet t door t gewicht aardig op zn plek blijven toch? Desnoods zeg ik haar gewoon dat ze er opnieuw even muisjes over moet strooien nadat zr t kartonnetje verwijderd heeft. Ik vraag me wel af of t lekker is zonder marsefond.. Ben ik zo gewend :)

Of misschien alleen de bovenkant van de taart afdekken met marsefond. Als een grote cupcake zegmaar.. Dan kan t bovenste taartje op de marsefond en kan ik daarna de muisjes eromheen strooien...

Ohoh... Wat een dilemma's weer!

www.loveatfirstbite.nl

7

hallo
ik weet niet of de taart al af is
maar waarom niet gewoon de hele bovenkant met muisjes afmaken en
daar bovenop je karton dat moet toch ook gewoon kunnen
ze kan dan altijd nog wat muisjes strooien

8

Ik doe altijd een lange dowel in de onderste taart.
In het taart kartonnetje van de taart die er bovenop komt een gaatje knippen en vervolgens taart twee over de dowel schuiven.
Staat ie muurvast!!!!
Wel op lettten dat de dowel niet langer is dan de taart hoog is.

Bedankt voor de tips!

Ik heb zojuist gehoord dat mn vriendin de trotse moeder van een zoon is geworden.. Dus ik ga vandaag lekker bakken! :D

www.loveatfirstbite.nl

10

:D
Gefeliciteerd!!!

11

En dit is m geworden! Ze was er heel blij mee... :)

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150675_475924565786495_418870976_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/602727_475924619119823_888592561_n.jpg

www.loveatfirstbite.nl

12

excuses voor de slechte foto kwaliteit trouwens... ik ben daar niet zo goed in  :o

www.loveatfirstbite.nl

Wat mooi en een prachtige naam!

14

En, hoe heb je het uiteindelijk gedaan met stapelen?
Staat de bovenste nog ergens mee vast?

15

Leuke taart is het geworden!

16

Bedankt! :)

@babycake: ik heb uiteindelijk de onderste taart afgesmeerd met botercreme en alleen bekleed met de lange vingers en muisjes. Omdat de onderste taart een 30x30is en de bovenste een, wat kleiner gesneden plus 1/3 lagere, 20x20 , heb ik er inderdaad voor gekozen om niet onwijs te stutten maar om wel 1 dowel in t midden te zetten zoals jij adviseerde. T werkte ideaal! En de muisjes zaten zo 'vast' in de botercreme dat die zich ook niet veel aantrokken van t taartje erbovenop..

www.loveatfirstbite.nl

17

Wat is de taart leuk geworden!

Make cake, not war :)

18

Hij is inderdaad erg leuk geworden!!

19

Lang leve de lange dowels!!
Ik stut overigens ook bij gebruik van de lange dowel.  :Y

20

@babycake: ik ook hoor... Las mn berichtje na en was idd een beetje onduidelijk  ;)
Ik stutte niet omdat t bovenste taartje erg klein was (15x15) en niet de volledige hoogte (1/3 van de hoogte afgezaagd). Die was helemaal niet zwaar. T is eig. De eerste keer dat ik niet gestut heb uit die overweging. Normaal is er ook niet zo'n groot verschil tussen de eerste en tweede taartlaag en dan stut ik altijd!

www.loveatfirstbite.nl