Onderwerp: Mijn tweede bruidstaart
Hier mijn tweede bruidstaart, graag jullie eerlijke mening en eventuele verbeter puntjes!!

xx
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Mijn tweede bruidstaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hier mijn tweede bruidstaart, graag jullie eerlijke mening en eventuele verbeter puntjes!!

xx
Mooie simpele taart! Daar hou ik wel van 
Mag ik vragen hoe je hebt afgesmeerd? Je ziet namelijk wel de rand van de vulling door de bekleding heen.
Da's trouwens een opmerking die ik alleen maak omdat je vroeg naar verbeterpuntjes hoor! Een kniesoor die erover zou vallen 
Het is juist de beoeling dat je zulke dingen tegen me zegt.Ik smeer altijd af met botercreme,zelf denl ik dat ik de fondant te dun uitrol,de meeste eten het op deze manier helemaal op.Kun me vertellen wat ik kan doen dat het je die rand niet ziet,het is geenvulling maar botercreme.
Oh ja,ik smeer altijd heel dun de botercreme en laat het hard worden.Nog bedankt voor je reactie.
Goed dat je t zo opvat
Opzich maakt t niet zo heel veel uit hoe dun je de fondant rolt als je basis maar egaal is. Ik houd zelf niet zo van fondant dus al helemaal niet van een hele dikke laah
aik vind t zelf wat makkelijker om met marsefond te werken maar daar zijn de meningen over verdeeld en met marsepein krijg je moeilijker een echt kraakhelderwitte kleur.
Ik denk dat t aan de techniek van t afsmeren ligt. Smeer je 1 keer af of meerdere keren? Ik doe altijd eerst een laagje om oneffenheden weg te werken. Dat laat ik een kwartiertje opstijven in de koelkast. Vervolgens met een paletmes met wat heet water erlangs om t extra glad af te werken en dan nog een laagje botercreme eroverheen. Dat proces herhaal ik meestal twee of drie keer en dan is t een strakke ondergrond om te bekleden.
Uiteindelijk is je laag botercreme dan wel iets dikker maar qua smaak vind ik dat niet storend.
Je roosjes bovenop zijn trouwens goed gelukt!
Heel mooi maar als je er om vraagt.... ik vind het verschil in groote van de taarten niet zo mooi... dus de bovenste te klein in verhouding of het verschil tussen de onderste 2 is te klein.. snap je wat ik bedoel? Ik zou de taarten gelijk op laten lopen in grootte...
Heel mooi maar als je er om vraagt.... ik vind het verschil in groote van de taarten niet zo mooi... dus de bovenste te klein in verhouding of het verschil tussen de onderste 2 is te klein.. snap je wat ik bedoel? Ik zou de taarten gelijk op laten lopen in grootte...
Dat vind ik inderdaad ook jammer, en ik zou zelf het onderbord bekleed hebben. Verder een prima taart!
Inderdaad een idee om meerdere keren af te smeren,ik doe het maar een keer.De afmetingen zijn 30,25 en 15centimeter,dat wilden ze zo en het onderbord was alleen voor de foto.Volgende keer id bekleden.Thanks allemaal.
Het zou ook kunnen zijn dat de lagen vulling te dik zijn, waardoor ze gaan uitpuilen.............dat krijg je met meerdere keren afsmeren niet weg.
Verder mooie taart! 
Het zou ook kunnen zijn dat de lagen vulling te dik zijn, waardoor ze gaan uitpuilen.............dat krijg je met meerdere keren afsmeren niet weg.
Verder mooie taart!
Jaa,dat is het ik doe inderdaad veel vulling,vind dat je niet alleen biscuit moet eten,dus voortaan minder vulling.Dank je wel!
Leuk om deze taart tegen te komen. Ik heb er samen met mijn bakbuurvrouw ook een gemaakt met die rozen en lijntjes. Wij hadden 4 lagen zodat we idd niet zo een groot verschil hadden tussen de lagen.
Wel mooi zo met die rode kleur.
Leuk om deze taart tegen te komen. Ik heb er samen met mijn bakbuurvrouw ook een gemaakt met die rozen en lijntjes. Wij hadden 4 lagen zodat we idd niet zo een groot verschil hadden tussen de lagen.
Wel mooi zo met die rode kleur.
Had het echt niet eerder gezien,wat grappig,wel mooi met die kleuren.
Karin09 schreef:Het zou ook kunnen zijn dat de lagen vulling te dik zijn, waardoor ze gaan uitpuilen.............dat krijg je met meerdere keren afsmeren niet weg.
Verder mooie taart!
Jaa,dat is het ik doe inderdaad veel vulling,vind dat je niet alleen biscuit moet eten,dus voortaan minder vulling.Dank je wel!
Maak je wel een dijkje voordat je de vulling er op doet?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Mijn tweede bruidstaart