1

Onderwerp: HULPVRAAG mokkacreme

Hallo allemaal,

Ik moet voor morgen een taart vullen met mokkacreme. Maar in het recept van de site hier staat dat er eidooiers in moeten. Nu ben ik nooit zo'n fan van rauwe eieren gebruiken. Heeft er iemand toevallig een recept voor mokkacreme zonder rauwe eieren erin?

Groet en alvast bedankt!
Rachelle

2

Re: HULPVRAAG mokkacreme

Je zou voor een botercreme recept kunnen gaan en dan sterke koffie toe kunnen voegen voor de mokka smaak.

3

in het recept dat ik altijd gebruik worden de eidooiers in de vla verwerkt, dus ge´kookt´,
zie topic ´de oudste´, van enkele weken terug.(in de babbel)

(niet de juiste plek voor recept, maar het liep zo) :)

4

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb het recept gevonden, maar denk dat de botercreme variant misschien makkelijker is. Heb Namelijk een beetje weinig tijd zo op oudejaarsavond haha! Maar toch bedankt beiden!

5 Laatst bewerkt door jo-oosie (31-12-2012 12:54)

ik maak altijd botercreme (persoonlijk doe ik 1:1)  en dan doe ik daar een staafje Nescafé mocca door, mjammmmmmmm

ik doe 250 roomboter van de aldi, 250 poedersuiker en dan 1 staafje oplossen in theelepel water (of anderhalf, net na hoe groot je theelepel is)

Daarna nog paar minuten mixen en mjammerdemjam....

Geen idee hoe jij je creme voor vulling maakt, maar voeg er zo'n Nescafé Mocca staafje aan toe en voila!

succes!

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)