Onderwerp: Ervaringen dummie met theelichtjes er op

Ik heb gisteren voor een kleuterklas een dummie gemaakt.
Er staan 7 theelichtjes op. Ik heb dit op forum hier wel eens voorbij zien komen en vond het een leuk idee.
Nu krijg ik van een andere juf de vraag of dat niet gevaarlijk is; theelichtjes op tempex.....
Wie heeft hier ervaring mee?
Het moet uiteraard wel veilig zijn!
Heel graag jullie reakties!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Re: Ervaringen dummie met theelichtjes er op

Ff een upje voor de juf....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Geen ervaring mee, maar anders misschien van die 'theelichtjes met batterijen' halen? Bij de Action? Dan zijn er helemaal geen risico's.
Nadeel is natuurlijk wel dat er dan niet echt 'uitgeblazen' kan worden...

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Je dummy is toch bebleed met fondant? en het kaarsje komt dan toch niet in aanraking met het tempex ?
Uit ervaring weet ik ook dat de kaarsjes aangestoken worden, dan wordt er een liedje gezongen en dan worden ze al weer uitgeblazen. Dus er veel kans om iets vlam te laten vatten is er niet.
Zoals ze in de reclame zeggen;

5

Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mij kwam wel de vraag: hoe deden ze dat voor jouw dummie er was? Stonden die theelichtjes dan ook ergens op? Waarop?

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

6

Ik heb ook eens een dummy gemaakt voor de klas met waxinelichtjes erop. de waxinelichtjes in een fondant bakje gezet, op de fondant bekleding. Ik moest toen eigenlijk meer denken aan de fondant die misschien te zacht wordt door de warmte dan aan de tempex. Geloof dat dit geen probleem is. De juf zei tegen mij dat de kaarsjes eigenlijk maar heel kort branden en ze er altijd bij blijft. Ik neem aan dat 'jouw' juf er ook bij blijft wanneer de kaarsjes branden?  ;) Blijft toch gevaarlijk, zeker met kleuters en onderbouw.

7

Volgens mij worden deze lichtjes alleen maar echt warm als het kaarsje helemaal vloeibaar gebrandt wordt. Lijkt mij dat dit in de klas niet gebeurt, omdat zoals hierboven al gezegd wordt de kaarsjes na het zingen meteen uitgeblazen wordt. Ik zou dit denk ik tegen de juf zeggen, en dan de beslissing aan haar laten. Als ze het niet aandurft moet ze het niet doen.

8

Er staan meestal kaarsjes op onze verjaardagstaarten. Theelichtjes lijken mij minder gevaarlijk dan verjaardagskaarsjes enne.......... fondant is ook goed brandbaar en stinkt vreserlijk als het in vlammen opgaat met al die verbrande suiker.