1

Onderwerp: Kiekeboe Bumba taart

Mijn zoon is 28 december jarig en word 2 jaar.
Ik wil graag zo'n taart maken.
Dan 2 verdiepingen, 26 cm onder en 20 cm boven. Wil namelijk nog van die rupsen rondom die kleinste taart maken.

Wat gebruiken jullie voor die kiekeboe bumba? Een ronde bakvorm? En welke maat heb ik dan nodig? Zijn muts heb ik begrepen word gewoon van fondant met tylose gemaakt?

Is er ook een how-to van deze taart ergens te krijgen? Met de onderste 2 red ik me wel qua bakken, vullen en decoreren, alleen heb wat hulp nodig met die bumba.

Hoelang van tevoren raden jullie daarnaast aan om met de taart te beginnen? En hoe bewaar ik hem het best na het maken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2

Re: Kiekeboe Bumba taart

63x bekeken, en niemand die mij een antwoord kan geven?

Ik weet dat ik nieuw ben op dit forum, maar het is een echt berichtje.
Ik ben er inmiddels achter hoe ik bumba's hoofd kan maken en ook hoe ik zijn muts kan maken.

Alleen hoe ver van tevoren raden jullie aan om ermee te beginnen? En kan ik bumba, en de andere 2 taarten apart van elkaar bewaren of moet ik ze echt vastzetten? Ik maak er denk ik gewoon bolletjes omheen als afwerking.

Ik heb gister een bestelling op de webshop hier geplaatst voor fondant, tylose en taartkartons. Ben benieuwd wanneer het binnen komt :)

3 Laatst bewerkt door SweetForYourSweet (18-12-2012 14:33)

Hoi,

Als je een kleine blanda voor het hoofd van Bumba doet kan je best een dag (of 2dagen , afhankelijk van de vulling) deze maken. Je kan natuurlijk ook een kleine dummie maken van het hoofd (half piepschuimballetje erin..) Kan je zoon het héle hoofd bewaren en hoeft daar niet het mes in ;) Dan kan je daar natuurlijk vandaag al aan beginnen, hahaha
Tip: maak de basis van de muts van (een paar lagen) aluminiumfolie: licht van gewicht en redelijk stevig voor je fondant...

Ik heb recentelijk ook een heel hoofd als dummie gemaakt en de kleine was daar blij mee!

http://www.sweetforyoursweet.nl/DSC04995.JPG-for-web-large.jpg

Succes en alvast een mooie verjaardag met je kleine man!

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

4

Haha ik sta idd te popelen om ermee te beginnen, ik droom er zelfs over haha

Maar ik maak zijn hoofdje idd van zo'n soort schaal. De Ikea zit hier enorm ver vandaan, dus haal gewoon een rvs schaal bij de action.

Bedankt voor de tip van de muts, daar kan ik wel wat mee :)
Bedankt voor je antwoord!

5 Laatst bewerkt door Esmaralda (29-12-2012 21:08)

Nou het is gelukt! Wel een paar foutjes, maarja volgende keer beter ;) Was ook mijn eerste thema/stapeltaartje.
(foto staat onderin)

6

... Ik ben benieuwd, maar kan je taart niet zien?

7 Laatst bewerkt door Esmaralda (31-12-2012 11:54)

-