Onderwerp: Kan je icing invriezen?
Ik heb vandaag voor het eerst met royal icing gewerkt en nog veel over, kan ik dat zonder problemen invriezen en hoe lang blijf het dan goed?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Kan je icing invriezen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb vandaag voor het eerst met royal icing gewerkt en nog veel over, kan ik dat zonder problemen invriezen en hoe lang blijf het dan goed?
dat kan!
ongeveer 3 maanden!
De basisconsistentie dan. Volgens mij niet als je het al gekleurd of verdund hebt.
De basisconsistentie dan. Volgens mij niet als je het al gekleurd of verdund hebt.
oeps... ligt nu al gekleurd en wel in de vriezer.. waarom zou dat niet kunnen?
Petra68 schreef:De basisconsistentie dan. Volgens mij niet als je het al gekleurd of verdund hebt.
Ik weet het niet zeker... Misschien dat iemand anders het wel zeker weet?
Jessi bakt schreef:Petra68 schreef:De basisconsistentie dan. Volgens mij niet als je het al gekleurd of verdund hebt.
volgens mij gaan de ingredienten zich scheiden.
maar kan je het na ontdooien goed mengen en weer gebruiken
maar zeker weten doe ik het niet
hmm moet ik dan dus na het ontdooien kijken of ik het nog gemengd krijg? en hoe weet ik of het niet bedorven is?
hmm moet ik dan dus na het ontdooien kijken of ik het nog gemengd krijg? en hoe weet ik of het niet bedorven is?
petra en ik hebben een workshop gedaan bij de koekenbakkers
daar heeft ze het een en ander verteld ,maar helaas is dus toch niet alles blijven hangen
misschien kan je marielle van de koekenbakkers even een email sturen met je vraag
dan weet je zeker of et kan!
gr.claudia
Ik ben ook benieuwd.
Ik vries het in, gekleurd en wel, in een spuitzak.
Als ik het nodig heb, ontdooi ik het gewooon en kan ik het een uurtje latere al gebruiken, ik mix het zelfs niet meer!
Dus ja, het kan zeker!
En als je een taart al gedecoreerd hebt met royal icing, kun je de taart dan ook nog invriezen? Of blijft het dan niet mooi meer?
Heb een geweldig voorbeeld gezien op youtube die ik wil proberen, maar 'zomaar' een taart maken vind ik altijd zonde, dus vries 'm dan liever in voor een gelegenheid. (er van uitgaande dat het lukt he, moet nog een hoop leren...)
Petra68 schreef:Jessi bakt schreef:oeps... ligt nu al gekleurd en wel in de vriezer.. waarom zou dat niet kunnen?
maar kan je het na ontdooien goed mengen en weer gebruikenmaar zeker weten doe ik het niet
Dacht me dit ook zo te herinneren van de workshop ja...
spidygirl schreef:Petra68 schreef:Ik weet het niet zeker... Misschien dat iemand anders het wel zeker weet?
maar kan je het na ontdooien goed mengen en weer gebruikenmaar zeker weten doe ik het niet
Dacht me dit ook zo te herinneren van de workshop ja...
volgens mij kon je de onverdunde en ongekleurde icing prima invriezen ( doe ik ook) en de gekleurde verdunde versie niet.
die kon je wel in de koeling bewaren voor een paar dagen en dan gaan idd de ingrediënten zich scheiden
even goed mengen voor gebruik!
Ik heb onlangs een workshop gedaan bij de Koekenbakkers en je hoeft Royal Icing niet in te vriezen. Je kunt als je de stevige consistentie hebt gemaakt deze in een afgesloten bakje bewaren in de koelkast tot dezelfde houdbaarheidsdatum als je meringepowder. De icing moet dan niet verdund of gekleurd zijn.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Kan je icing invriezen?