1

Onderwerp: zou dit kunnen?? + een Vlaardingse ijzerkoekjesvullingvraag

Ik wil voor mijn jarige oom een taartje maken met een specifieke smaak van de stad waar hij woont.
Nu heb ik dat koekjesmix in huis en vraag me af of je koekjesmix, onbewerkt, door een bc ka doen, enkel voor de smaak.

Als dit kan.............. wat zou dan ong de verhouding/hoeveelheid van die mix moeten zijn?? Gaat t dan om een eetlepen of meer of minder wat door de bc gaat??
Het is om een hele laag te vullen en om af te smeren.

Daarbij een volgende vraag:
Zijn er mensen uit Vlaardingen aanwezig??
Zo ja:
Wat raden jullie me aan om als 2e vulling bij een ijzerkoekjesvulling te doen??

2

Re: zou dit kunnen?? + een Vlaardingse ijzerkoekjesvullingvraag

ik zou geen rauwe bloem door je BC heen doen, kan je buikpijn van krijgen.. kan je beter koekjes bakken en daarna verkruimelen oid...

3

etmc schreef:

ik zou geen rauwe bloem door je BC heen doen, kan je buikpijn van krijgen.. kan je beter koekjes bakken en daarna verkruimelen oid...

Daar twijfelde ik idd al over.
Hmmmmm. als ze goed lukken (dat is altijd de vraag met deze koekjes) dan heb IK ook nog wat lekkers hihihi :lol:

Bedankt!!

4

bij de ijzerkoekjes zou ik iets van karamel ofzo doen. Ijzerkoekjes lijken immers een heel klein beetje op stroopwafels.

5

en ze zijn zooooooo lekker.
maar heb helaas geen ijzer voor deze koekjes.
Mn schoonmoeder wel hahaha.

Ik zou ook voor iets van caramel gaan.

I may not be perfect, but i'm always me

6

bv 1 laag bc met ijzerkoekjeskruim en 1 laag caramelganache????

7

nagelsan schreef:

en ze zijn zooooooo lekker.
maar heb helaas geen ijzer voor deze koekjes.
Mn schoonmoeder wel hahaha.

Ik zou ook voor iets van caramel gaan.

Ik heb dat ijzer wel, maar neem de koekjes altijd mee als ik in vlaardingen ben geweest.
Nu kwam mijn moeder op het idee van ijzerkoekjesvulling, dus dan maak ik die maar eerst ff.
Hopelijk lukken ze nu ook, vorige keer lukte het echt niet. Ik vind ze niet eenvoudig te bakken, hoor!
Toen ik nog in vlaardingen wonde, werkte ik bij de bakker en die flipte de koekjes met alle gemak om hihi

Klinkt lekker wat je wilt maken!

In ieder geval dus niet de rauwe mix er door doen. behalve dat de rauwe bloem buikpijn geeft is het ongebakken ook nog geen koekjessmaak, dus dat is vast niet naar waar je op zoek naar bent.

Staat er een goed recept bij de wafelmix die je hebt? Neem aan dat je niet gewone koekjesmix gebruikt voor deze wafeltjes. Neem tenminste aan dat het meer een wafeltje is dan en gewoon koekje.   :think:

En anders kun je ook gewoon een pakje koekjes kopen en die verkruimelen door je botercreme. De echte knapperigheid gaat er trouwens wel een klein beetje van af.

9

mieperdepiep schreef:

Klinkt lekker wat je wilt maken!

In ieder geval dus niet de rauwe mix er door doen. behalve dat de rauwe bloem buikpijn geeft is het ongebakken ook nog geen koekjessmaak, dus dat is vast niet naar waar je op zoek naar bent.

Staat er een goed recept bij de wafelmix die je hebt? Neem aan dat je niet gewone koekjesmix gebruikt voor deze wafeltjes. Neem tenminste aan dat het meer een wafeltje is dan en gewoon koekje.   :think:

En anders kun je ook gewoon een pakje koekjes kopen en die verkruimelen door je botercreme. De echte knapperigheid gaat er trouwens wel een klein beetje van af.

Het is geen wafeltje, het zijn echt koekjes.
Ze worden op een heet plaatijzer gebakken, de binnenkant lijkt dan nog wat rauw omdat de buitenkant wordt dichtgeschroeid.
Ik ga t gewoon proberen.

10

Kan je ook caramels van lonka gebruiken?? :o