1

Onderwerp: 2 kersttaarten

1e kerstdag voor mijn familie
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/185275_319291168185858_262053866_n.jpg

Vullingen:
Lemon curd &zwitserse room afgesmeerd met ganacha

2e kerstdag bij mijn vriends ouders
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223643_319291088185866_1891120484_n.jpg

Vullingen:
Aardbeienjam &zwitserse room afgesmeerd met ganacha

Vind wel dat de ganacha snel droogt waardoor deze wat grof zit aan de zijkant. Ook merk ik iedere keer dat als ik de taart met ganacha afsmeer dat als ik de fondant laag eroverheen heb gedaan dat het middenstuk dan wat inzakt  :nooo

2

Re: 2 kersttaarten

leuke taarten.
Ik maak de ganache altijd wat warmer zodat ie makkelijker uitsmeert en dan een heel dun laagje. Even een half uur in de koelkast en dan weer een dun laagje. Weer een half uurtje/uur in de koelkast en dan bekleden. Heb geen last van inzakken.
Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar afsmeren met botercrème 1:1 met een smaakje. Vind dat ook prettiger werken en persoonlijk ook lekkerder.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

leuke taarten en heel strak !!!

4

Wat een leukerds, ik vind die sneeuwpopjes zo lief!

.. Want taart kan altijd!!

5

Thanks  :)
Ik vind mijn taarten zelf nog niet heel strak, maar ik vind zelf dat het ook niet te hoeft zeg maar.

op youtube had ik filmpjes gevonden van de sneeuwpoppen bij iemand  :) Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en het er zo ook leuk uitziet :P Ik ben niet zo van het boetseren dus vandaar
De kerstboom had ik ook een filmpje van, maar die moest ik wel 3x overnieuw doen :s  wat een rotding was dat zeg!

Over de ganacha:
Ik maak eerst de slagroom warm, en dan de chocolade erin, dan laat ik deze een dag/n8 in de koelkast staan. Als deze de volgende dag te hard is, zet ik hem eerst even in de magnetron zodat die iets zachter wordt. Ik doe de ganacha vervolgens in de spuitzak om 2 x een dijkje te spuiten, en dat dijkje wordt al harder, en erna eerst weer wat in de magnetron zodat het zachter is, en dan erop aanbrengen met zo'n paletmes. Maar merk toch op de een of andere manier dat het middenstuk wat inzakt :nooo  dit keer alleen bij de witte taart, miskien gebeurd het alleen bij grotere taarten......