1

Onderwerp: schuimlaag en chipolata?

iemand enig idee of dit een lekkere combi is?

Ik vind chipolata met lemoncurd lekker, nu wil ik een taartje maken en degene vind schuimgebak lekker en chipolata, maar denk dat het een te zoete combi wordt.

wie heeft het geprobeerd of weet andere combi's

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: schuimlaag en chipolata?

nog niet grobeerd maar het lijkt mij juist wel lekker

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb dacquoise met peren merengue/bavarois gedaan, soortgelijk dus.
Het ligt in de container :|

Als je voor schuim kiest, kies dan een recept zonder zuur en zonder meel, anders is het te zacht.
Dacquoise (eiwit+suiker+amandel/hazelnootmeel) klonk goed maar werd zacht, met en zonder vulling erop, en zelfs met een chocolade afdeklaagje.  :|

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

Ik wilde idd een laagje schuim tussen mn biscuit doen, maar dat is dus niet echte een optie begrijp ik nu. Dacht dat ik dat eerder gezien had.
Had zelf bedacht om een laagje bc of chocolade op het schuim te doen, maar moet wel knapperig blijven.

Toch maar zonder schuim dan.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

jammer Ireen123 dat ie niet gelukt is!  :|
Neem aan dat je mijn recept hebt gebruikt, dus voel me een beetje verantwoordelijk..

Maar combi van schuim met een natte vulling is niet echt handig. Dan is het schuim snel vochtig als het vocht door de taart gaat trekken en dan wordt íe zompig. Is beter te combineren met een MBC of ganache.

6

ja Mieperdemiep, idd jouw recept. Enne zoveel recepten, zoveel ideeën en zoveel smaken  ;)  :thumb: Het goede was, dat ik diverse varianten tegelijk had geprobeerd en dat de peren meringue bavarois superheerlijk op een genoisebodem was.

Mss ook een idee voor Anneke79

Anders schuim bakken, zonder meel of zuur met een coatinglaagje van gesmolten chocolade en er een schuimtaart of progrestaart met een slagroomvulling van maken. Dat blijft wel wat knapperiger.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij