Re: 175 stuks... toch wel erg veel

Tante Tien schreef:

Wauw Paula, wat zijn ze ontzettend mooi en wat een werk heb je eraan gehad. Ontzettend aardig dat je deze klus op je hebt genomen. Tof van je.

Tieneke

:)

Lotte2608 schreef:

Heel mooi! Heb op deze wijze ook al een aantal keer petit fours gemaakt en dat was al vee werk voor een derde van de hoeveelheid, dus petje af  :Y

Dank je wel. Vandaag trouwens 50 st. gemaakt en dat vond ik eigenlijk veel meer werk lijken. Je kunt net niet lekker achter elkaar door werken omdat het niet snel genoeg weer koud en stevig word waardoor er veel wachttijd tussen zit. Denk dat wat dat betreft 100 een erg mooi aantal is.

Bonz schreef:

Wow, erg mooi !

Ik heb binnenkort ook zo'n project (voor 100 stuks, vond ik ook al veel hahaha :D) dus ik vond het leuk om je uitleg te lezen !
De zorg die ik heb is het aansnijden tot gebakjes. Ik ben zo bang dat het indeukt of dat die vulling over de hele cake gesmeerd zit. Heb jij hier last van gehad?

Doordat ik het elke keer in mijn levensgrote koeling (oftelwel garage) heb gezet, was bij mij de botercreme vrij stevig. (heb tussendoor trouwens die repen elke keer in huishoudfolie gestopt tegen uitdrogen, maar het pakt ook makkelijker op.)
Nadat de marsepein er op zat en ik ze in echte stukjes ging snijden, heb ik na elke snede mijn mes schoongemaakt. Hierdoor bleef mijn marsepein schoon. Je moet voor je zelf even kijken welke manier van snijden voor jou het beste werkt. Ik duwde eerst mijn punt van mijn mes er in en ging van daaruit verder. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes iig!

Cake Queen schreef:

Het ziet er echt top uit hoor! Kan me voorstellen dat die oudjes lekker hebben zitten smullen :P

Dank je wel :)

30

Paula_Wiertsema schreef:
Bonz schreef:

Wow, erg mooi !

Ik heb binnenkort ook zo'n project (voor 100 stuks, vond ik ook al veel hahaha :D) dus ik vond het leuk om je uitleg te lezen !
De zorg die ik heb is het aansnijden tot gebakjes. Ik ben zo bang dat het indeukt of dat die vulling over de hele cake gesmeerd zit. Heb jij hier last van gehad?

Doordat ik het elke keer in mijn levensgrote koeling (oftelwel garage) heb gezet, was bij mij de botercreme vrij stevig. (heb tussendoor trouwens die repen elke keer in huishoudfolie gestopt tegen uitdrogen, maar het pakt ook makkelijker op.)
Nadat de marsepein er op zat en ik ze in echte stukjes ging snijden, heb ik na elke snede mijn mes schoongemaakt. Hierdoor bleef mijn marsepein schoon. Je moet voor je zelf even kijken welke manier van snijden voor jou het beste werkt. Ik duwde eerst mijn punt van mijn mes er in en ging van daaruit verder. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes iig!

Misschien wel een handige tip die mijn grootmoeder me ooit heeft geleerd; taart snijden met een elektrisch mes! Krijg je heel mooie stukken mee

31

Bedankt voor het meedenken dames! Een elektrisch mes heb ik (of mijn moeder) vast nog wel ergens, misschien eens een testbakseltje maken :D

32

Wat een werk!

Ja ook ik ben 'besmet' met het virus!

33

Wauw, wat een werk! Ze zijn heel erg mooi en netjes geworden!

34

zo mooi! vraagje, is het gewoon biscuit deeg of is het cake? :o

Ellenb84 schreef:

zo mooi! vraagje, is het gewoon biscuit deeg of is het cake? :o

Heb gewoon 25 bij 25 taarten van biscuit gebakken. En deze in gelijke lagen gesneden.

36

Ik heb ook nog een vraagje: Wat voor bakjes/papiertjes heb je gebruikt? Gewone muffin-papiertjes?