1

Onderwerp: Eerste bruidstaart ooit!

Samen met mijn collega hebben we onze eerste bruidstaart gemaakt. Wat was dat spannend zeg ! Wij waren wel trots op het eindresultaat.

Gevuld met bonbonbloc & slagroom!

De foto is een beetje gelig door het kunstlicht maar toch wel duidelijk te zien....

Feedback en tips welkom  :Y

http://i49.tinypic.com/r7r79w.jpg

http://i45.tinypic.com/33dyzk4.jpg

http://i47.tinypic.com/2w2infp.jpg

2

Re: Eerste bruidstaart ooit!

erg mooi  :thumb:

Wow! Hoe doe je die prachtige bloemen?

4

Thnx!

@ Pletsen: Sommige bloemen zijn met uitstekers gedaan, sommige met marsepein en sommige met uitgehard fondant.

5

Hehe, ik zat al te wachten tottie hier ook kwam! Npgmaals, ik vind hem mooi!!!!!

6

Heel erg mooi! Maar eerlijk gezegd vind ik het wel jammer dat je de lagen zo in die taart ziet....

7

Ja dat vond ik ook ! Daarentegen vind ik dikker marsepein (en dus teveel marsepein) weer aan de smaak afdoen. Dus dat blijft een eeuwig dilemma! Of zou ik dan dikker botercreme moeten doen? Vind ik ook weer niet lekker ...
Phy: Hoorde ik jou een tijdje geleden niet over je botercreme bruin kleuren om die lagen minder opvallend te maken? Heb je dat al eens geprobeerd? Ik denk er nu eigenlijk pas weer aan ... !

Ben wel benieuwd hoe anderen dat oplossen ?!?!?!

8

Klopt Bonz, had ik hier gelezen, nog niet gedaan, want verder donkere kleuren gebruikt.

9

Idd erg zonde van de lagen, dit voorkom ik door mn taart flink in te smeren met bc, even in de vriezer en dan met mn ijzeren taartschep (die steeds in heet water dopen en drogen) dan glad te maken. Werkt bij mij perfect.

10

Thnx voor je reactie! Maar dan heb je dus zo'n dikke laag botercreme dat je die lagen daardoor niet meer ziet ?

11

ik lees mee! heb ook altijd dat dillemma.. dikkere bc laag of dikkere fondant laag.. (allebei niet mijn favoriet..)

12

De bc bruin kleuren heeft, denk ik, geen zin omdat je de lagen dan toch blijft zien. Ik zie nl geen kleurverschil maar wel het relief van de lagen. Dikkere bc zou ik niet doen. Dan zou ik toch dikker bekleden en dunner vullen. Liever meerdere lagen dun vullen dan mindere dik vullen. Je zegt dat je liever niet dik wilt bekleden vanwege de smaak. Ik rol mijn lap uit met de gele ring en sommige vinden dit ook te dik. Toch ga ik niet dunner bekleden omdat hier mijn taart niet mooier van wordt, vind ik. Dan eten ze maar kleiner stukjes of laten de marsepein maar liggen  ;)
Wanneer ik een witte taart maak bekleed ik soms 2x. 1x blanke marsepein en 1x witte. Ligt een beetje aan of er veel of weinig decoratie op komt. Ondanks dat ik dik bekleed zie ik ook soms de lagen (vulling/biscuit) erdoorheen. Dit is minder met 2x bekleden.

13

Ik zet hem er wat dikker op en dat " schraap" ik er dan weer een beetje af, dan is tie lekker strak