26

Re: Taartbodems.

Mijn taartvorm is trouwens 30 cm... misschien dat hij daarom niet zo hoog wordt...

27

Voor een biscuit van 30 cm gebruik ik minimaal 8 eieren met in verhouding mix en water. Hij wordt dan 7 cm hoog. Als ik hem hoger wil gebruik ik 10 eieren. Ik maak het beslag in 2 keer, minimaal 10 minuten mixen.
Succes!!!

28

Volgens recept gemaakt. Hij is nu 3 cm hoog..

29

Ok, hoeveel van alle ingredienten heb je gebruikt?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

30

10 minuten op 50 graden???? onmogelijk als dat waar is
spring ik van de eifeltoren hahahah

31

32

33

3 x is scheepjes recht Dano  :lol:  En idd om dat foefje lopen we allemaal te 'springen'  :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

34

probeer deze eens
250 gr eieren
125 gr castorsuiker of fijne kristalsuiker
10 gr citroenrasp
125 gr patentbloem

1: ei suiker en citroenrasp al roerend au bain marie verwarmen tot 37 graden

2:als hij op temparatuur is luchtig kloppen liefst onder machine
als hij luchtig genoeg is heel even in de laagste stand laten draaien ong(30 seconden).

3:daarna gezeefde bloem doorspatelen,niet te lang anders is de luchtigheid weer weg

4:taartpan vullen met het beslag en zorg dat je een kleine holling in het midden hebt dus in het midden lager als de rand.

5:en dan in de OVEN hahah op 175 a 180 graden tot ie mooi egaal bruin is en een beetje veert als je met je hand erop drukt(evt testen met een sateprikker of mes als ie droog blijft is ie goed.

veel plezier

35

Dano76 schreef:

probeer deze eens
250 gr eieren
125 gr castorsuiker of fijne kristalsuiker
10 gr citroenrasp
125 gr patentbloem

Dat gaat hem niet worden als je een bakpan van 30 cm gebruikt  :nooo

Sorry...maar ik moet hier hartelijk om lachen :lol:  Jij hebt echt een wonder oven :Y !

De aanhouder wint!

37

Dano76 schreef:

Nou boek dan alvast maar een reis voor ons... want dat wil ik wel zien natuurlijk. We hebben er net van gegeten, en hij is echt gaar !

38

Ik denk dat ik hier maar mee op ga houden, aangezien ik niet de feedback krijg die ik zou hopen, maar uitgelachen wordt. Wat voor oven ik ook heb... hij is gaar. Daar gaat het mij om.

Jammer.. ik had gehoopt hier dingen te "leren".

39

Ik zou wel meer feedback willen geven, echt..

Dat is mijn dagelijks werk zelfs..
Maar als ik normaal gesproken iemand iets vraag, krijg ik antwoord, aan de hand van de antwoorden kan ik feedback geven.

Bij hoog en laag volhouden dat hij te eten is, en gaar is, .. tja wat wil je dan nog van ons weten? Feedback dient ook wel op een bepaalde manier ontvangen te worden.. dat is niet iets wat je even kunt komen opeisen..

40

Ik sta echt open voor feedback maar als iedereen reageert dat het niet mogelijk is daar leer ik niets van. Schijnbaar doet mijn oven dan anders dan anders, maar goed dat is dan zo. Kan ik ook niets aan doen. Ik heb hem nu aan meerdere mensen laten proeven en hij is volgens iedereen echt gaar. Mijn man is echt een vreselijke vent qua eten en ook volgens hem is hij echt gaar. Het maakt me verder dan ook niet uit. Hij is gaar.

Mijn allereerste vraag ging over hoe het kwam dat de ene kant wel omhoog kwam en de andere kant niet. En de vraag was dus niet wie gelooft het wel of niet. Bij 120 graden was mn taartbodem maar deels omhoog gekomen en aangebrand aan de onderkant. Hij stond in het midden in een bakvorm van 30 en recpet volgens deze site basis bisquit. De tweede en ook de derde die ik inmiddels heb gemaakt die zijn wel overal mooi omhoog gekomen. Ik denk dat ik dat in eerste instantie fout deed omdat ik met de hand had geklopt. Nu dus met de mixer gedaan.

Aangezien hij dus op 120 graden was verbrand heb ik de oven op 50 gezet en in 10 minuten was hij echt goed. Maar goed dat was al duidelijk.
Gisteren een tweede gemaakt en vandaag een derde en ook op 50 graden gedaan. Gisteren 10 min (maar goed oven stond al een tijdje aan) vandaag 12-15 minuten (oven stond net aan) maar ook op 50 graden.

41

Ik herhaal mijn vraag nog even...

Bommeltje schreef:

42

Lieverd.. wij bakken soms wel 20 kapsels per week in de winkel..
Als je mij even het merk van je oven geeft, ga ik er onmiddellijk eentje aanschaffen! Want dat zou mij zeeën van tijd schelen.

Feedback kunnen we alleen geven op basis van ervaring en vragen wat de omstandigheden zijn. Aangezien van de duizenden leden hier werkelijk niemand ooit een kapsel heeft kunnen klaren in 10 minuten.. tja

43

MvG schreef:

Jammer.. ik had gehoopt hier dingen te "leren".

Ik snap dat je teleurgesteld bent. Maar als ik jou vertel dat ik aardappels gaar kan koken door ze 5 minuten in koud water te leggen, dan geloof jij me toch ook niet? En dat is hoe het op ons overkomt, een 30cm biscuit op 10 minuten op 50°C komt daar echt mee overeen, die kàn gewoon nog niet gaar zijn.

Om verder te helpen moeten we weten:
- hoeveel bloem/maizena/suiker/ei heb je gebruikt? In grammen :)
- hoe lang heb je gemixt? (in minuten)
- machinaal of met de hand?
- met een mixer of met een keukenmachine met messen?
- oven voorverwarmd of niet? midden van de oven, bovenin of onderin? Op een rooster of op een bakplaat?
- hoeveel graden? (in het echt, dus met oventhermometer)

Misschien kan het antwoord op deze vragen het mysterie oplossen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

44 Laatst bewerkt door JPS (23-12-2012 20:36)

Het is heel simpel, de temperatuur zall in de oven echt geen 50graden zijn geweest.
Als er alleen normale warmte gebruikt wordt zoals onder en bovenwarmte of hetelucht kan een biscuit van normaal beslag en normale hoogte onmogelijk in 10 tot 12 minuten gaar zijn.
De natuurwetten verhinderen dat gewoon.

Dat is wat we je kunnen leren uit onze gezamelijke kennis en ervaring.
Als je ervan overtuigd bent dat jouw conventionele oven dit kan klaren zou ik het guinnes book of records vragen om het officieel vast te leggen want er is denk ik niemand die je dat na kan doen.

Als jouw oven echt zo byzonder is kunnen we je ook niet helpen omdat wij geen ervaring hebben met zo‘n oven.

Er zijn genoeg mensen hier die je willen helpen maar dat wordt wel lastig als de informatie die je geeft onvolledig is of ongeloofwaardig overkomt.

Hopelijk wordt dit mistery ooit nog eens ontrafeld maar ik hou het erop dat het er wel een magnetronfunctie in het spel is.

Hopelijk tot ziens,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

45

sjonge ja, ik lees even bij, en geniet echt wel,

natuurlijk lachen we je niet uit MvG, maar ik dacht ook aan het 8ste wereldwonder, nu je hardnekkig volhoudt dat je taart in 10 min gaar is op 50 graden (Jouw oven dan).

en als je wat meer informatie verstrekt, zoals anderen ook al vroegen, kunnen we misschien meer voor je betekenen.

het feit dat je eerste kapsel scheef was, kan komen omdat je oven (Magnetron?) niet goed meer functioneerd: ongelijke warmte..

persoonlijk zou ik met een kleinere vorm gaan bakken, je hebt dan ook meer kans dat het gebak wat hoger wordt.

succes.

46

Bommeltje schreef:

Bommeltje schreef:

Volgens recept op deze site.... die kun je zelf ook even lezen bij basis bisquit.

47

JPS schreef:

Het is heel simpel, de temperatuur zall in de oven echt geen 50graden zijn geweest.
Als er alleen normale warmte gebruikt wordt zoals onder en bovenwarmte of hetelucht kan een biscuit van normaal beslag en normale hoogte onmogelijk in 10 tot 12 minuten gaar zijn.
De natuurwetten verhinderen dat gewoon.

Dat is wat we je kunnen leren uit onze gezamelijke kennis en ervaring.
Als je ervan overtuigd bent dat jouw conventionele oven dit kan klaren zou ik het guinnes book of records vragen om het officieel vast te leggen want er is denk ik niemand die je dat na kan doen.

Als jouw oven echt zo byzonder is kunnen we je ook niet helpen omdat wij geen ervaring hebben met zo‘n oven.

Er zijn genoeg mensen hier die je willen helpen maar dat wordt wel lastig als de informatie die je geeft onvolledig is of ongeloofwaardig overkomt.

Hopelijk wordt dit mistery ooit nog eens ontrafeld maar ik hou het erop dat het er wel een magnetronfunctie in het spel is.

Hopelijk tot ziens,
John

Het maakt verder qua oven niets uit.. zoals ik al zei. Bij mij staat hij op 50 graden, en of hij het nou goed doet of niet, en of de temp in de oven met de knopjes het nou goed doet of niet... intresseert me verder niet. Die hulp vroeg ik ook niet. Ik vroeg hulp hoe het kwam dat mn taart scheef was en niet over de temp. Heb heus zelf wel door dat die temp niet klopt met de knopjes.. .

48

omakneeltje schreef:

natuurlijk lachen we je niet uit MvG, maar ik dacht ook aan het 8ste wereldwonder, nu je hardnekkig volhoudt dat je taart in 10 min gaar is op 50 graden (Jouw oven dan).

en als je wat meer informatie verstrekt, zoals anderen ook al vroegen, kunnen we misschien meer voor je betekenen.

het feit dat je eerste kapsel scheef was, kan komen omdat je oven (Magnetron?) niet goed meer functioneerd: ongelijke warmte..

persoonlijk zou ik met een kleinere vorm gaan bakken, je hebt dan ook meer kans dat het gebak wat hoger wordt.

succes.

Wat wil je nog meer weten dan ??

49

MvG schreef:
Bommeltje schreef:

Bommeltje schreef:

Volgens recept op deze site.... die kun je zelf ook even lezen bij basis bisquit.

Pardon?  :x

Zoals je daar zelf 'ook even kunt lezen'  staat er een aantal recepten voor een basisbiscuit.

Bommeltje vraagt meermaals om jóuw gebruikte hoeveelheden etc.. Dat is niet om je dwars te zitten, maar om je te hélpen, raar maar waar volgens jou?

Ik ben ook benieuwd naar je type/merk oven, scheelt heel erg veel tijd. Niet om je uit te lachen, maar vooral om tijd te besparen (zelf).

50

MvG schreef:
omakneeltje schreef:

succes.

Wat wil je nog meer weten dan ??

dat ik wel klaar mee ben :| ,
nu :Y