1

Onderwerp: Red velvet vullen met banketbakkersroom?

Ik wil voor de kerst een red velvet van fun cakes maken, maar kan ik deze vullen met een banketbakkersroom (op soja basis) ipv Cream cheese? Ik maak hem namelijk zonder lactose en lactosevrije creamcheese is gewoon geen variant op te vinden.

2

Re: Red velvet vullen met banketbakkersroom?

Er bestaat van MinusL een lactosevrije roomkaas. Je kunt het kopen bij Jumbo. Mijn vriendin eet ook lactosevrij en deze werkt goed. Succes!!

3

Bedankt! Maar naast lactose intolerant kunnen we ook niet tegen koemelk en daar is minus L van gemaakt.

4

Ohw... da's balen, dan weet ik het ook even niet  :(  Succes!

5

ja hoor, in principe kun je hem daar wel mee vullen  :Y de smaak van red velvet is totaal niet overheersend, dus kun je er verschillende vullingen voor gebruiken

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Bommeltje schreef:

ja hoor, in principe kun je hem daar wel mee vullen  :Y de smaak van red velvet is totaal niet overheersend, dus kun je er verschillende vullingen voor gebruiken

Ben ik het niet helemaal mee eens... Persoonlijk lijkt me banketbakkersroom echt niet lekker in een red velvet... Niet zozeer vanwege de smaak, maar omdat ik de cake zelf al vrij heftig vind, zou ik hem 'licht' vullen... Maar even goed, blijft dat een kwestie van wat je zelf lekker vindt  :Y

Sweet as sugar and everything nice

7

Kelly87 schreef:
Bommeltje schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens... Persoonlijk lijkt me banketbakkersroom echt niet lekker in een red velvet... Niet zozeer vanwege de smaak, maar omdat ik de cake zelf al vrij heftig vind, zou ik hem 'licht' vullen... Maar even goed, blijft dat een kwestie van wat je zelf lekker vindt  :Y

Heb je de Red velvet van Funcakes al geprobeerd dan? Die is juist helemaal niet heftig, net zo luchtig als biscuit! Ik had hem gisteren gevuld met creamcheese vulling en er mee afgesmeerd, dan kun je er nog steeds een flinke punt van snijden...

Bak je een Red velvet van cake, ja dan is hij machtig, maar de mix van Funcakes is niet met boter.. maar met olie.. dus veel luchtiger..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Bommeltje schreef:
Kelly87 schreef:
Bommeltje schreef:

Heb je de Red velvet van Funcakes al geprobeerd dan? Die is juist helemaal niet heftig, net zo luchtig als biscuit! Ik had hem gisteren gevuld met creamcheese vulling en er mee afgesmeerd, dan kun je er nog steeds een flinke punt van snijden...

Bak je een Red velvet van cake, ja dan is hij machtig, maar de mix van Funcakes is niet met boter.. maar met olie.. dus veel luchtiger..

Aah, ja dat zal dan wel een hoop schelen! Ik gebruik altijd een recept van het forum, heerlijk, maar dus wel erg zwaar! Die mix van fc moet ik ook nog een keer testen  O-)

Sweet as sugar and everything nice

9

Ik heb de funcakes mix gebruikt inderdaad, werd erg mooi hoog! Maar echt rood kan ik hem niet noemen. Hij rook tijdens het bakken echt heerlijk! Heb de vullingen net gemaakt en ga hem vanavond in elkaar zetten...

Als ik hem vanavond maak met een MBC vulling en jam, bekleed met fondant en dan in de koelkast zet moet dat goed gaan voor 1e Kerstdag toch?

10 Laatst bewerkt door Bommeltje (23-12-2012 13:31)

Zo super rood als die van bijvoorbeeld duncan hynes zal hij nooit worden. Dat is ook de reden waarom die mix hier in NL eigenlijk helemaal niet verkocht mag worden.

De regels wb kleurstoffen in de US zijn veel minder streng dan hier in NL.. vandaar dat de amerikaanse RV echt diep rood is, en hier wat minder fel.

Funcakes houdt zich netjes aan de EU regels..  :Y

Maar rood mag je hem zeker wel noemen..  ;)