1

Onderwerp: Rozen-toefjes + vraag!

normaal spuit ik de toef pas paar uur voor dat ze gegeten worden en gaan ze niet de koelkast in. maar nu kon het niet anders dan dat ik ze er nu al op moest spuiten voor morgen middag. het is toch voor eigen gebruik. Het is een toef van MBC aangemaakt met eiwitpoeder. kan ik hem nu het best in de koelkast bewaren en dan morgen eruit laten? want direct uit de koelkast eten is het niet zo lekker natuurlijk. of zal ik ze gewoon helemaal buiten de koelkast laten omdat anders de cuppies weer beetje uitdrogen?

ik word er nog goed in, rozen-toefjes :D

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/312665_421512911254761_1836319651_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/12213_421512854588100_811809260_n.jpg

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/281692_421512901254762_428466542_n.jpg

2

Re: Rozen-toefjes + vraag!

Mooie toeven idd. En mooi geheel met die ene bloem.

3

ik bewaar ze tegenwoordig toch in de koeling
en haal ze dan wel weer optijd genoeg voor het opeten uit de koeling , want een koude cake is niet heel erg lekker

ik heb gemerkt dat het wel meevalt met het uitdrogen van de cake in de koeling , maar wel in een taartdoos doen he!

mooie cupcakes!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Dankje voor de tip! Heb ze in de taartdoos in de koeling gezet nu :-)

5

Dankje voor de tip! Heb ze in de taartdoos in de koeling gezet nu :-)

6

Wow wat een mooie rozen toefjes, krijg dat zelf lang nog niet voor elkaar.
En idd zolang je het maar in een taartdoosje bewaard valt het wel mee met het uitdrogen.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

Jemig!! Wat een mooie toeven!! :Y
Hoe maak je deze? En met welk spuitmondje??

8

ze zijn inderdaad prachtig!

9

dankje! ze waren heerlijk. en inderdaad niet uitgedroogd in de koelkast :) ik heb de toeven met spuitmondje 1M gemaakt, op youtube kan je how to's vinden!

10

Als je MBC op de juiste manier maakt ( dus met thermometer, tot minstens 68 graden de eiwitten verhitten), dan kan hij buiten de koelkast worden bewaard :Y

Mooie toeven!  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Heel erg mooi!

12

thnx all!!

Adrienne schreef:

Als je MBC op de juiste manier maakt ( dus met thermometer, tot minstens 68 graden de eiwitten verhitten), dan kan hij buiten de koelkast worden bewaard :Y

Mooie toeven!  :thumb:

ik maak MBC met eiwitpoeder, dus dan is het denk ik nog veiliger (heb ook geen thermometer) maar ik was er meer bang voor dat ze misschien niet mooi stevig zouden blijven zo lang buiten de koelkast? mijn collega's waren in iedergeval weer blij met me :D

13

IMadeCake schreef:

dankje! ze waren heerlijk. en inderdaad niet uitgedroogd in de koelkast :) ik heb de toeven met spuitmondje 1M gemaakt, op youtube kan je how to's vinden!

Je begint dan in het midden met spuiten en eindigt aan de buitenzijde? Doe je de bloem dan op het eindpunt om deze te verbloemen....?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

14

Dolfijn schreef:
IMadeCake schreef:

Je begint dan in het midden met spuiten en eindigt aan de buitenzijde? Doe je de bloem dan op het eindpunt om deze te verbloemen....?

Gr. Dolfijn

klopt helemaal! :D

15

Super mooie toeven.

Krijg er helemaal n tropisch gevoel van met die frisse kleuren.

:thumb: heel mooi, de fotos ook!!

Wel een vraagje, heb jij nou linksom gespoten?  :think: snap je het,dus tegen de klok in?
Ik doe het meestal rechtsom, en volgens mij worden ze dan toch net anders....

I never met a calorie I didn't like....

17

ow daar heb ik niet eens over nagedacht haha, ja ik doe het automatisch tegen de klok in inderdaad. zal volgende keer beide eens uitproberen en kijken wat het verschil is!

18

Mooi!

Als jullie het hebben over een taartdoos, bedoel je dan één van karton of van plastic? Of maakt dat niet uit?

19

Nokkie schreef:

Mooi!

Als jullie het hebben over een taartdoos, bedoel je dan één van karton of van plastic? Of maakt dat niet uit?

ik heb gewoon een kartonnen gedaan! ging goed :)

20

Ik heb eindelijk een paar filmjes gevonden op youtube, nu nog even nadoen  :D

Dus je verbloemd het eindpunt van de bloem met een bloem hi hi.
Links of rechtsom zou voor mijn gevoel niets uit mogen maken maar ik ben benieuwd.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

21

IMadeCake schreef:
Nokkie schreef:

Mooi!

ik heb gewoon een kartonnen gedaan! ging goed :)

Dank je wel voor 't beantwoorden van mijn vraag.