Onderwerp: Rood biscuitdeeg
Ik wil graag rood biscuitdeeg maken, maar ondanks dat er 2 flesjes kleurstof inzitten blijft het rose. Wie heeft een tip? Of gewoon nog meer kleurstof? Ik gebruik een ronde vorm van 22 cm doorsnee
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Rood biscuitdeeg
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil graag rood biscuitdeeg maken, maar ondanks dat er 2 flesjes kleurstof inzitten blijft het rose. Wie heeft een tip? Of gewoon nog meer kleurstof? Ik gebruik een ronde vorm van 22 cm doorsnee
Wat voor kleurstof heb je gebruikt? Er zit namelijk nogal wat verschil in de intensiteit van de verschillende soorten/merken kleurstof
Ik heb die van pme gebruikt
Heb je hem al gebakken? Mijn ervaring is dat de kleur intenser wordt tijdens het bakken. Zelf gebruik ik de flesjes van Americolor.
Succes!
Ja, ik heb de biscuit gebakken en de kleur is inderdaad veranderd en toch rood geworden. Zelf ben ik natuurlijk kritisch en vind het toch op roze lijken, maar de kinderen vinden het mooi rood, dus uiteindelijk toch nog gelukt. Wel vind ik dat je de kleurstof proeft, maar dat zal wel het idee zijn.
En natuurlijk nog bedankt voor jullie reacties. Ik ben pas begonnen met taarten bakken en heb gisteren dit superhandige forum ontdekt. Hartstikke fijn dat er zo snel gereageerd wordt op de vragen.
Ja, ik heb de biscuit gebakken en de kleur is inderdaad veranderd en toch rood geworden. Zelf ben ik natuurlijk kritisch en vind het toch op roze lijken, maar de kinderen vinden het mooi rood, dus uiteindelijk toch nog gelukt. Wel vind ik dat je de kleurstof proeft, maar dat zal wel het idee zijn.
dat is geen wonder, als je er twee flesjes ingekieperd hebt , t is niet te hopen dat je er hyper van wordt, zou kleine stukjes snijden
evt. kun je rode bietensap gebruiken, kleurt ook, en is veilig
Ik zou zelf nooit met de PME kleurstof bakken, hij is minder intens dan bijvoorbeeld wilton.. En ook van Wilton is de rode kleurstof lastig.
Mijn opties zijn:
Kant en klaar de redvelvet van Funcakes
Lorann Redvelvet
Sugarflair max concentrated red
Fijn dat ie toch rood gekleurd is! Ik heb het 2 keer met een beetje americolor gedaan en dat ging super, van de week met een flesje uit de toko, daar had ik eigenlijk meer van nodig gehad ( beetje raar kleurtje werd t !)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Rood biscuitdeeg