1

Onderwerp: Welke rum kan ik gebruiken voor bokkepootjestaart?

Goedeavond,

Ik heb al een poging gedaan in de zoekmachine, maar ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden.

Volgende week ga ik een bokkepootjestaart maken. Nu staat in het recept dat je ook een klein beetje rum moet gebruiken. Kan dit rum van alle merken zijn of zit hier nog verschil van smaak in?

Ik heb zelf namelijk nog een bacardi rum in de kast staan, is dit te gebruiken?

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.

2

Re: Welke rum kan ik gebruiken voor bokkepootjestaart?

volgens mij maakt het merk niet zoveel verschil :)

alleen in prijs wellicht ;)
en smaak natuurlijk als je het opdrinkt, maar dat is hier niet het geval.

3

Stroh rum lijkt mij ook wel goed kunnen, die koop je bij de slijter in kleine flesje, ik gebruik het ook voor gewelde rozijnen in de appeltaart.

Christine.

4

je zou ook rumaroma kunnen gebruiken volgens mij. dit kun je gewoon in de supermarkt kopen, bij de bakspullen. zit in een klein flesje en lekker goedkoop.

5

Ik gebruik voor de smaak altijd donkere rum dat heeft nl meer smaak dan lichte

6

Er is wel verschil in smaak of dat je Jamaica rum neemt/of de Cubaanse 5 jaar oude Havana Club, De Domicaanse Rep.

Jamaicaanse rum heeft een overheersende aparte smaak, de andere ( oudere 3-5-7)donkere rum merken zijn zachter van smaak en meer fluweelachtiger
(Cubaanse/Guatemala/Dom Rep), de lichtere jongere rum is scherper(alcohol is scherper).

Ligt aan jouw smaak, wat je kiest :)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

7

Ik gebruik altijd Bacardi Premim Black, wel wat duurder maar de heerlijke smaak maakt het verschil. Ik gebruik het ook voor appeltaart, voor appelvulling voor cupcakes en voor de rozijnen en krenten die in de olievollen gaan. In het laatste geval laat ik ze eerst een nacht wellen en warm ze dan heel even op in de magnetron, dan zuigen ze zich nog ne iets voller!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8 Laatst bewerkt door djehr (23-12-2012 09:51)

etmc schreef:

Ik gebruik voor de smaak altijd donkere rum dat heeft nl meer smaak dan lichte

Tigrasas schreef:

..Ik gebruik altijd Bacardi Premim Black, wel wat duurder maar de heerlijke smaak maakt het verschil....

ik ook  :Y