1 Laatst bewerkt door nicotina (16-09-2012 17:46)

Onderwerp: Nutella cupcakes / taart ?

Hallo,

Ik heb pas me eerste taartjes gemaakt, daarvoor was ik gek op het maken van cupcakes.

Nu wil ik weer iets gaan maken, maar weet nog niet goed wat.
Het is voor de verjaardag van me schoonzusje die 16 wordt.
Ze is gek op nutella, echt heel gek. Hele potten smikkelt ze weg.

Nou wil ik dus iets maken met nutella. Liefst iets wat snel en eenvoudig is, omdat ik overdag werk, en savonds nog een paard heb. Weinig tijd dus.

Ik zat zelf te denken aan cupcakes, en die dan vullen, of in laagjes, als een taart.
Daar gebruik ik een cupcake tostie aparaat geval voor, omdat we geen geschikte oven hebben.
een taart bodem zal ik dus moeten kopen, cupcakes kan ik zelf bakken.

Hebben jullie mischien lekkere recepten, ideen of sugesties ?

~bij gebrek aan geheugen, momenteel geen onderschrift~

2

Re: Nutella cupcakes / taart ?

Ik zou dan een toef van nutelle bc op de cc spuiten. Hoef je ze ook niet te vullen  ;)

3

Ja, dat wordt wel veel gedaan idd.
Zag ze ook al met oreo koekjes, en idd die topping.

4

hmm... nutella bc  :P  erg lekker ben zelf denk net zo gek op nutella als je zusje  :D
Ik voeg die nutella gewoon toe op smaak en gebruik minder suiker in de bc omdat de nutella al zoet is :) (en omdat ik misschien iets meer nutella erin doe  :+  )

Ik heb ze ook een keertje gevuld + toef er op. En dan een chocolaatje er op of erin gestoken lag er net aan welk chocolaatje 't was.
Was erg lekker  :Y

5

Ik maak zelf met behulp van de mix voor botercreme van Funcakes vaak een lekkere mousseachtige vulling met nutella. Ik maak de mix voor de creme aan zoals op de verpakking staat, alleen gebruik ik een vijfde deel minder boter, dit verschil vul ik dubbel aan met nutella. Dus in plaats van 250 gr boter gebruik ik 200 en dan 100 gram nutella. Als je het goed en lang mixt, wordt het een beetje mousseachtig.

Overigens is dit ook erg lekker met rum essence er door met stukjes hazelnoot of chocolade. Deze vulling is ook goed in te vriezen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Dat laatste schrijf ik gelijk even in me schriftje, dat is een heel leuk idee.

Bedankt

7

ik heb van de week cupcakes gebakken met nutella. eerst een laagje cakebeslag erin, dan een beetje nutella en dan nog wat beslag. zo simpel en ze waren heerlijk! ik had een toef gemaakt van botercrememix met banaansmaak erdoor, dat was heerlijk, maar met een paar eetlepels nutella erdoor schijnt ook heerlijk te zijn!

8

De makkelijkste cake die ik ooit gemaakt heb  :Y  Heeeeerlijk voor een luie avond op de bank  :9

http://blogs.babble.com/family-kitchen/ … -mug-cake/

Pas op: moet wel in een grote beker, liefst eentje die wijd uitloopt en niet te vol vullen, het komt echt behoorlijk omhoog!

9

Rumy schreef:

De makkelijkste cake die ik ooit gemaakt heb  :Y  Heeeeerlijk voor een luie avond op de bank  :9

http://blogs.babble.com/family-kitchen/ … -mug-cake/

Pas op: moet wel in een grote beker, liefst eentje die wijd uitloopt en niet te vol vullen, het komt echt behoorlijk omhoog!

Hij staat erin,ben benieuwd!!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja