Onderwerp: Wibra TIP

Ik heb net een blanda gekocht bij Wibra van 23 cm voor €3 ze hebben ook de 20cm.
Misschien een tip voor de gene onder ons die geen Ikea in de buurt heeft maar wel een Wibra.
Ik heb al gebakken met de 20cm schaal, en het gaat perfect!

De aanhouder wint!

2

Re: Wibra TIP

Weet je zeker dat die blanda in de oven kan? Ik heb namelijk blanda schalen gekocht bij action, en die mogen niet in de oven. Schijnt dat er op den duur iets vanaf gaat wat niet goed is.

Pandora schreef:

Weet je zeker dat die blanda in de oven kan? Ik heb namelijk blanda schalen gekocht bij action, en die mogen niet in de oven. Schijnt dat er op den duur iets vanaf gaat wat niet goed is.

Hoe bedoel je iets vanaf gaat? Bedoel je een of andere schadelijke stof?

De aanhouder wint!

4

Die blanda's van de Action en Xenos zijn van een ander materiaal. Je ziet het ook en het voelt ook anders. Lijkt wel een soort zwarte aanslag of laag die erop zit. Ik gebruik iig die van de IKEA. Ook niet voor in de oven, maar na veel boltaartjes gebakken te hebben zien ze er nog hetzelfde uit als dat ik ze kocht  :Y

Esther68 schreef:

Die blanda's van de Action en Xenos zijn van een ander materiaal. Je ziet het ook en het voelt ook anders. Lijkt wel een soort zwarte aanslag of laag die erop zit. Ik gebruik iig die van de IKEA. Ook niet voor in de oven, maar na veel boltaartjes gebakken te hebben zien ze er nog hetzelfde uit als dat ik ze kocht  :Y

Er zit bij mij geen zwarte laag op, ik weet wat je bedoeld.
Ze geven ook niet af bij het bakken.

De aanhouder wint!

6

Janny Wiemelink schreef:
Esther68 schreef:

Er zit bij mij geen zwarte laag op, ik weet wat je bedoeld.
Ze geven ook niet af bij het bakken.

ik zie geen zwart laagje,aanslag oid  op die van de action.
ik bak al bijna een jaar in de van 15 cm en ze zijn nog steeds goed van kwaliteit, ze zijn ook niet verkleurd oid.
en ik gebruik ze gemiddeld 2x per week!

7

@Sanria En die zijn van action???

@Esther68 Bedoel je dat die van Ikea eigenlijk ook niet in de oven mogen???

8

Pandora schreef:

@Sanria En die zijn van action???

@Esther68 Bedoel je dat die van Ikea eigenlijk ook niet in de oven mogen???

ja ik heb ze zeker bij de action vandaan :Y

9

Die van de ikea horen niet in de oven, dit heb ik nagevraagd bij een medewerker van de ikea.

Dit is vooral omdat ze zo heet worden en dat gevaarlijk is en eventuele vervormingen dan niet meer op de ikea verhaald kunnen worden, maar over schadelijke stoffen hebben ze het niet gehad.