1

Onderwerp: Drogen van fondant + tylose

Hallo,
Ik heb zojuist een lussen strik gemaakt van fondant met tylose.
Nu is mijn vraag, 'waar kan ik de strik het beste bewaren zodat deze goed kan drogen?'

Heb geen centrale verwarming in de keuken, staat de strik dan niet te vochtig.
Had gedacht om hem stof- en vochtvrij in de oven te zetten (zonder dat de oven aanstaat natuurlijk ;) of kan ik hem gewoon beter op het aanrecht laten staan ondanks de vrij hoge luchtvochtigheid?

2

Re: Drogen van fondant + tylose

ik laat het altijd gewoon aan de lucht drogen

als je optijd begonnen bent is ie op tijd droog
anders kan je het volgens mij ook drogen in de oven ( zeer lage temp)
maar dat moet je even nakijken...ik dacht zoiets eens gelezen te hebben

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Ik heb hem nu gewoon op het aanrecht staan, maar zie wel dat hij een beetje begint in te zakken, heb hem inmiddels gestut, dus komt wel goed als hij maar goed droogt.
Heb de strik pas de 26ste nodig voor mijn taartje.

Heb de strik ook wel een beetje snel in elkaar gezet want heb gister avond de lussen pas gemaakt en vanochtend al de strik....beter 24 uur laten drogen dus.

Ik neem aan als je het droog proces in oven wil bevorderen dat je dan niet de hele strik, gelijmt en al in de oven kan zetten?

4

kan je de lussen niet nog uitelkaar halen en alsnog los laten drogen en dan de 25e in elkaar zetten?
dan zijn ze echt wel hard tegen die tijd!

ja volgens mij kan je hem dan gelijmt en al inde oven zetten
maar zoek het even na voor de zekerheid

niet dat je door mijn schuld helemaal opnieuw moet beginnen  :(
zou zonde zijn van al je werk

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Heb mijn strik nu goed ondersteund en hij ziet er goed uit, dus ik vermoed dat hij wel goed indroogt.
Ben meer bezorgt over de luchtvochtigheid in mijn keuken.

Mocht dat niet het geval zijn dan zal ik wel even googelen of de strik in  zijn geheel in de oven mag op 50 graden. :)

6

denk dat de keuken vrij vochtig is ivm koken en op t aanrecht krijg je er makkelijk stof en vuil op
heb je geen kast in je huiskamer waar je dit in een open doosje in kan zetten?

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

Dat zal ik inderdaad doen, heb wel een plaatsje over in de woonkamer.

8

De losse lussen op hun kant laten drogen dan storten ze niet in. Pas als deze hard zijn dan de strik in elkaar zetten.
Bewaren stofvrij en misschien ook in het donker (hangt van de kleur en het merk kleurstof af).

9

Ja, wat Coconuts al zegt....in de keuken is de luchtvochtigheid (door het koken) vaak veel hoger dan in de rest van het huis...geen ideale plaats voor suikerwerk.... :nooo    ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."