1

Onderwerp: Groene botercreme onder witte fondant

Hallo,

Een bruidspaar wil graag dat ik hun taart afsmeer met groen gekleurde botercreme onder de witte fondant.
Ik weet niet goed of ik dit aan durf...
Denken/weten jullie of de groene botercreme zal reageren met de fondant? Doorschijnen of kleur afgeven?
Het is wel de bedoeling dat de taart gewoon spier wit is aan de buitenkant. (Ik gebruik bakels fondant)
Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Melissa

Een taart is een cadeautje!
www.lisscakes.nl

2

Re: Groene botercreme onder witte fondant

:think: donkergroen of lichtgroen?

ik denk wel dat je het zal zien wanneer je er een taart naast zet die met witte crème is afgesmeerd.....

:think: Uitproberen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Echt fel groen, 'Matrix' groen, vandaar m'n angst.
Uitproberen wordt m idd als niemand me hier tips over kan geven.  :think:

www.lisscakes.nl

4

:think: wat voor deco moet je er nog op dan? Alleen wit of met groen?
In dat laatste geval kan het denk ik wel, dan trekt de groene deco de boel weer recht (zogezegd ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Hij wordt alleen maar gedecoreerd met n bordouxrood lint en verder niet dus gewoon strak wit... :/

www.lisscakes.nl

6

Ik zou dan eerst een dun laagje marsepein doen en dan de fondant erover, dan zie je de groene crème niet meer doorschijnen.....

Succes!

7

Waarom moet het groen zijn? Misschien een idee om voor te stellen om het biscuit groen te maken en dan gewoon met witte botercreme afsmeren?

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

8

Willen ze de vulling ook groen?
Want als ik taart maak met gekleurde vulling, dan smeer ik gewoon af met ongekleurde bc.
Ik haal dan ook altijd de overbodige gekleurde creme vast weg, voor ik ga afsmeren.
Want dan zie je niks met witte fondant.

I may not be perfect, but i'm always me

9

Ik denk eigelijk als de taart egaal is afgesmeerd met groen dat je daar dan niks van ziet als er fondant overheen zit. Als je hem naast een met wit afgesmeerde taart zet zie je waarschijnlijk wel het verschil maar ik denk dat het zo op zich wel meevalt.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Ik zou ook eerst een laagje marsepein aanraden en dan witte fondant. Maar of dat nou lekker is???

Tieneke

11

Hoi Dames,

Thanks voor alle tips en het mee denken!!!
Marsepein met fondant zal het idd dekken maar vind ik te dik/zoet/niet lekker.
Ik had gehoopt dat ze t als vulling willen maar daarvoor hebben ze andere keuzes gemaakt.
Dus ik heb besloten om t bij een van de taarten uit te proberen.
En ik denk dat, wat meerdere van jullie ook zeggen, als er geen wit afgesmeerde taart naast staat je waarschijnlijk het niet ziet.
Voor de zekerheid rol ik de fondant maar iets dikker dan normaal.

Groetjes Melissa

www.lisscakes.nl

12

Ik heb vandaag een taartje met pure donkerbruine ganache afgesmeerd en met witte fondant bedekt. Was wel even bang, maar niets van te zien! De fondant was ongeveer 3mm dik en een mix van bakels en funcakes (bakels was op - funcakes was mijn noodvoorraad)

Hier is de taart:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=214366

Zolang je niet te dik afsmeert zal je er denk ik niets van zien. Maar het is voor een bruiloft, misschien zou ik het toch eerst ff testen.

13

@ Rumy, Die is leuk!!! Erg schattig al die pinguins!

Morgen ga ik t testen en ik denk t gewoon moet kunnen, maar ik begin met 1 taart en dan ff kijken.

www.lisscakes.nl