26

Re: De eerste advent baksels! Rendieren en gingerbread mannetjes!

Grr heb de kerstbomen geprobeerd maar mislukt. Er liggen nu 8 rondjes in de oven maar niks geen mooie boom  :(

Jammer maar ben benieuwd of ze lekker zijn... Ook vraag ik mij af waar het fout is gegaan.. Denk het spatelen. Mijn ei en suiker mengsel was naar mijn idee wel goed gegaan

@Ellenb84, het zou kunnen dat je te lang gespateld hebt. Dan wordt het beslag steeds slapper en zakt het sneller in elkaar. Bij het stijf kloppen van de eiwitten en suiker moet je pieken krijgen die rechtop blijven staan, zelfs de puntjes.

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

28

hmm misschien had ik nog even door moeten kloppen van de eiwitten dat deze nog steviger werden en daarna zo min mogelijk spatelen maar dat was lastig omdat er toch een grote hoeveelheid poedersuiker doorheen ging  :rolleyes:

Dankjewel voor de tip Laura..maybe next time maar nu is mijn planning de rendieren  :)

Volgende keer lukt het vast! Veel plezier met het maken van de rendieren. Stuur je een foto van de eindresultaten?

Groetjes Laura

30

jup als die dan wel lukken hihi... :o

31

Super leuk Laura, je bent een talent :)

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

32

Nog bedankt voor je how-to!! We hebben heeeeeel veeeeel plezier gehad tijdens het maken  :Y
De foto's staan in dit topic

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=213902

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

33

Hoi, weet je nog hoe lang en op welke stand je de magnetron hebt gezet toen je de chocolade in de spuitzak smolt? En hoeveel Watt jouw magnetron is?
En je laat de geweitjes gewoon op kamertemperatuur drogen? Enig idee hoe lang dat ongeveer duurt?

@Nokkie, ik had hem gewoon op volle stand staan. Hoeveel watt hij was durf ik je niet te zeggen. Hij heeft het inmiddels begeven en is vervangen door een nieuwe. De geweitjes laat ik inderdaad gewoon op kamertemperatuur drogen. ik ging er na een uurtje mee verder en toen waren ze al hard genoeg

Groetjes Laura

35

Wat ben je weer snel met reageren. Dank je. Nog enig idee hoe lang op volle stand ongeveer? Ik heb gisteren zelf een poging gedaan maar toen op lagere stand, en dat was geen succes, vandaar dat ik nog maar even doorvraag.

36

Jee Laura wat een superleuke dingen bedenk je steeds! Ik ga van de week de sneeuwpopdonuts eens proberen, lijkt me wel een leuke voor het kerstontbijt op de school van mijn zoontje

37

Wat een leuke ideetjes op je blog!

38

errug leuk,  die rendieren     :Y

mpbart

Bedankt voor alle leuke reacties weer! Sturen jullie een foto van het resultaat? Na de kerst een overzicht op mijn blog :)

@ nokkie, je kunt het best smelten met intervallen van 10 seconden. zo kun je het goed in de gaten houden

Groetjes Laura

40

Jeaahh de rendieren zijn gelukt.. De familie rendier hihi.. Ik mail je de foto morgen even! Heel leuk!