Onderwerp: Notenvrij
Hallo allemaal
Wat raden jullie me aan om een taart te maken voor een persoon die absoluut geen pindaas mag bevatten?
welk deeg
welke vulling
en welke bekleding
bijvoorbaat mijn dank
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Notenvrij
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal
Wat raden jullie me aan om een taart te maken voor een persoon die absoluut geen pindaas mag bevatten?
welk deeg
welke vulling
en welke bekleding
bijvoorbaat mijn dank
Hoi,
Ik ben laatst ook bezig geweest met een 'nootvrije' cake.
Het was een normale cake zonder vulling. Maar ik heb de cake gedecoreerd met fondant. In veel fondant zitten noten verwerkt maar ik heb een merk gevonden waar dat niet het geval is. XENOS huismerk fondant is notenvrij en in toffe kleuren. Ik hoop dat je wat een deze info hebt gehad.
Groetjees,
Anoniempjee
De xenos fondant zou ik absoluut niet aanradenhoor ....
Zelfs al mocht hij nootvrij zijn.... de smaak is best belangrijk, en die is niet goed
Verder is er een allergie topic, met recepten voor 'moeilijke mensen'
Het staat bij ingezonden recepten en heet recepten verzameltopic voor allergieen (ik kan de link nu niet voor je kopiëren )
Als je de zoekfunctie en of google gebruikt kom je ook heel veel topics hierover tegen op dit forum
Sowieso heel goed de verpakkingen lezen, bij alle ingredienten die je gebruikt
Dit is het allergietopic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530
Deze vraag ga ik naar Bakken & Vullen verplaatsen. Move ~>
Het is wel een verschil of iemand pindavrij wil eten of nootvrij. Pinda's zijn geen noten namelijk.
Ook belangrijk of iets wel gemaakt mag worden in een fabriek die pinda's / of noten verwerkt, of dat iemand echt dodelijk allergisch is en ook dat niet mag (komt gelukkig niet vaak voor). Weet je wat voor deze persoon geldt?
Als het alleen pinda's is dan kan bijna elk zelf gemaakt recept en ook marsepein.
Bedankt voor de antwoorden
Pinda vrij moet ie zijn, want de persoon die de allergie heeft, kan het fatale gevolgen hebben met pinda te eten..
ik kan dus gewone funcake mix nemen?
botervulling mix?
en afwerken bv met decoratiing icing?
dank bij voorbaat voor antwoord
happy baking
Bedankt voor de antwoorden
Pinda vrij moet ie zijn, want de persoon die de allergie heeft, kan het fatale gevolgen hebben met pinda te eten..
ik kan dus gewone funcake mix nemen?
botervulling mix?
en afwerken bv met decoratiing icing?
dank bij voorbaat voor antwoord
happy baking
Ik denk niet dat je een mix kan nemen.
Ik heb zelf pinda- en notenallergie, en in België heb ik nog nooit een mix gezien (voor botercreme, biscuit, cake, ...) die ik kan eten.
Misschien is het in Nederland anders, maar ga je dat echt riskeren?
Bak beter gewoon helemaal zelf de cake. Met bloem, eieren, suiker, ...
Misschien iets meer moeite, maar wel zeker veilig.
Ik weet niet of het in Nederland bestaat, maar de suikerpasta van het huismerk van Aveve is de enige die ik hier kan eten.
Royal icing is normaall gezien geen enkel probleem.
Ik heb zelf pinda- en notenallergie, en in België heb ik nog nooit een mix gezien (voor botercreme, biscuit, cake, ...) die ik kan eten.
Ik weet niet of het in Nederland bestaat, maar de suikerpasta van het huismerk van Aveve is de enige die ik hier kan eten.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Notenvrij