1

Onderwerp: Advies gevraagd: taart mee op vakantie

Eind december zijn mijn ouders 25 jaar getrouwd en daarom gaan we met het hele gezin+ aanhang op skivakantie. Nu gaan we rijden op de dag dat ze daadwerkelijk 25 jaar getrouwd zijn en daarom wilde ik een klein taartje meenemen om het toch een beetje te vieren op de dag zelf. Maar...

De taart moet zowiezo minimaal een dag van tevoren gemaakt worden (liefst langer) en moet dus in een (over)volle auto een uur of 12 overleven. Nu had ik zelf 2 opties bedacht:

• Houdbare vullingen gebruiken. Dat wil ik het liefste niet doen, omdat ik de vullingen die dan nog te doen zijn niet zo spannend vind.

• Taart (kant-en-klaar) invriezen. Hier gaat mijn voorkeur naar uit, maar ik heb dit nog nooit gedaan en weet ook niet hoe ik 'm dan moet vervoeren en of 'ie dan bijvoorbeeld nog tijdens vervoeren gekoeld moet blijven. Hoelang heeft een taartje van 15cm doorsnede, 7 cm hoog nodig om te ontdooien?

Iemand ervaring of tips?

2

Re: Advies gevraagd: taart mee op vakantie

Ik zou hem niet invriezen uit angst dat hij dan onderweg bij het ontdooien smelt. Ik zou hem maken, koel zetten en dan tussen je bagage onderop in de kofferbak zetten. Dan wordt het nooit zo warm als in de rest van de auto omdat de bagage je taart isoleert.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Re: Advies gevraagd: taart mee op vakantie

Achterin je auto wordt het toch echt wel warm na een paar uurtjes rijden. Dan 12 uur een taart boven koeltemperatuur houden, die dat wel nodig heeft... zou het niet doen.

Maar er zijn toch genoeg wél houdbare vullingen die hardstikke culinair zijn?
Zelf zou ik dan alleen niet meteen voor biscuit met een botercreme met smaakje gaan, maar er zijn heel veel cakesoorten die super lekker zijn. Devils foodcake met ganache.. hazelnootschuimgebak.. witte chocoladecake met frambozencreme..vanillecognaccake.. en allemaal houdbaar buiten de koeling.