Onderwerp: - Hoe maak ik dit? Zie foto.
Hallo dames,
'T gaat om het rode hoedje. Hoe kan ik dat het best maken?
Ik heb geen blanda schalen of dergelijke, hoe kan ik dit aanpakken?
Zie foto;
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » - Hoe maak ik dit? Zie foto.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo dames,
'T gaat om het rode hoedje. Hoe kan ik dat het best maken?
Ik heb geen blanda schalen of dergelijke, hoe kan ik dit aanpakken?
Zie foto;
Is dat niet gewoon n heel klein taartje van 10cm doorsnee?
Ja idd, geen bolletje zoals een blanda...
Ja, dat was ook het eerste waar ik aan dacht
Dus 'n bakvorm van 10 cm heb ik nodig? Hmm, is er geen andere mogelijkheid zonder die bakvorm aan te schaffen.. (zonde omdat ik t maar 1x zal gebruiken).
Je kunt ook een groter biscuit bakken. Dat in lagen snijden en dan per laag een rondje van 10 cm uitsteken.
Van het biscuit dat je overhoudt kun je weer cakepops maken:
Een grotere cake/biscuit bakken en een kleinere vorm uitsnijden, al dan niet met behulp van een ronde uitsteker (of een kleine bakring) of een potje of een malletje getekend op karton. Gemakkelijkste is om dat biscuit eerst in een aantal lagen te snijden en dan de vorm eruit te snijden/steken en weer op elkaar te stapelen.
Alternatief is van eens in de kast te duiken en kijken of je niks hebt dat ervoor kan dienen (een glazen schaaltje bv.)
Beetje creatief denken helpt altijd.
ik lees weleens dat ze een taart in een pan bakken, dus misschien is dat een idee?als je die maat pan hebt..
zou er wel bakpapier onderin doen voor het makkeleijker uit halen.
Dank jullie wel dames! Ja ik heb wel wat steelpannetjes, maar gewone biscuit bakken lijkt me indd veel beter! En dan 3x of 4x vullen en gewoon afsmeren met bc toch?
En van t overige cakepops maken *voor t eerst* spannenddddd.
Is een fez, of niet?
Taartring/uitsteker en stapelen maar
Dank je Ireen!
Ja n Marokkaanse hoedje.
Bij AH hebben ze een kleine springvorm van 12 cm en die kost dacht ik 2,50.
Verhogen met bakpapier en lekker makkelijk.
Echter de uitsteektip is ook niet duur mocht je een uitsteker in de goede maat hebben.
heb van de week bij de Sligro een snoepie gekocht: 13cm. doorsnee, en 10 hoog ,
was in de aanbieding €4,95, ex btw,
niet dat ik m hard nodig heb , puur voor de hebhebheb , maar ga m zeker wel een keer gebruiken.
@Mamski; Ik zag het liggen bij de AH tis €3,55. En ik heb al 'n biscuit in de vriezer liggen en ga het gewoon uitsnijden toch wel makkelijker.
Kan ik het hoedje trouwens er gewoon op leggen zonder dat de onderste vorm (26 cm) instort?
Ik zou er dowels onderdoen in de onderste laag, of gewoon rietjes (wel zo goedkoop) dat houdt een klein taartje ook prima.
Houden rietjes dat tegen? Kan ik ook iets doen zoals kitkats? En moet dat dan in de onderste laag (nooit stapeltaarten of dergelijke gemaakt).
Kitkats kan ook, mar zijn vrij dik voor onder zo'n taartje.
Chocoladesticks zijn dan wellicht praktischer.
Maar rietjes werken prima (buigbare gedeelte eraf knippen).
En natuurlijk een taartkartonnetje onder je bovenste taartje.
cakebym; Bedankt voor het antwoorden, alleen begrijp ik niet zo goed in welke deel ik de rietjes moet steken, de bovenste of de onderste?
Ik gok op het bovenste en daaronder moet n taartkarton?
uhm in de onderste, die moet namelijk het gewicht van je toptaartje dragen
Kijk anders eens op www.tartacadabra.com bij de how-to's van de stapeltaart: erg duidelijk.
Succes met deze taart!
Dank je Karin!
Dank je Karin!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » - Hoe maak ik dit? Zie foto.