1

Onderwerp: diamond en sneeuwklokjes....

Hallo,

Mijn moeder is maandag jarig en ik wil ook voor haar natuurlijk een taartje maken. Nu wil ik de gok nemen om de diamond cutter uit te proberen.. maar is dit een grote gok? er tegen aan zetten en stukje voor stukje? Maar ik kom natuurlijk niet uit.... kun je dit zelf verder tekenen?
wat een hoop vragen nu al ;-)..

Nu nog een heeeeeeele andere vraag.. bij taart en decoreren zaten sneeuwvlokjes uitstekers maar ik krijg de fondant/marsepein er van mijn levensdagen niet uit.. jullie een idee?

bedankt en fijne zondag!

Eva ;)

Carpe diem!

2

Re: diamond en sneeuwklokjes....

hoi, het is geen uitsteker maar een stempel, en idd daar krijg je het ws nooit meer uit. tenzij je de fondant eerst wat harder laat worden en de

3

JolandaVV schreef:

hoi, het is geen uitsteker maar een stempel, en idd daar krijg je het ws nooit meer uit. tenzij je de fondant eerst wat harder laat worden en de

ooooh hihi vandaar! In het blad zelf staat het ook als uitsteker. Bedankt voor je reactie :D

Carpe diem!

4

graag gedaan, zie dat het halve bericht verdwenen is  :s

ik had nog willen schrijven dat het misschien wel zou kunnen lukken als je het fondant iets hard laat worden en de

5

aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh  :grr:  weer mijn halve bericht verdwenen......ben gelukkig beter in taartjes bakken  O-)

Ik heb de uitstekers afgelopen weekend ook gebruikt. Het lukt prima als je het (gladde) werkblad waar je op uitrolt insmeert met crisco, dan fondant uitrollen, niet al te dun, dan de uitsteker er in drukken en met een 'plop', zeg maar met een rukje er af trekken. Je krijgt dan een soort vacuum effect en je ster blijft dan op je werkblad plakken. Even laten drogen en daarna met een mesje voorzichtig optillen.
Succes!

7

iiiiingrid67 schreef:

Ik heb de uitstekers afgelopen weekend ook gebruikt. Het lukt prima als je het (gladde) werkblad waar je op uitrolt insmeert met crisco, dan fondant uitrollen, niet al te dun, dan de uitsteker er in drukken en met een 'plop', zeg maar met een rukje er af trekken. Je krijgt dan een soort vacuum effect en je ster blijft dan op je werkblad plakken. Even laten drogen en daarna met een mesje voorzichtig optillen.
Succes!

Ga ik binnenkort ook eens proberen te ploppen :9 thanks!

Carpe diem!