1

Onderwerp: Funcakes marsepein ineens vet?

Al sinds ik ben gestart met taarten maken gebruik ik funcakes marsepein.
Nooit problemen mee gehad... tot de laatste maand ongeveer.

Ligt het nou aan mij, of is de marsepein ineens ontzettend vet geworden?
Dit heeft als gevolg dat ik de marsepein niet uitrol, maar uit 'schuif' en het werkelijk scheurt bij het leven.

Net al een hele lading weg kunnen gooien, en het opnieuw geprobeerd met een compleet nieuw wit blok, maar dit hetzelfde verhaal!

Herkenbaar?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Funcakes marsepein ineens vet?

ik gebruik ook fc marsepein, maar heb nergens last van, moet wel zeggen dat ik het altijd eerst heel goed warm kneed ( met handschoenen aan) voor ik ga rollen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Kneed je het niet te lang? Want dan kan het in de olie gaan en dan komt alle olie eruit en wordt t droog...

4

De receptuur is de afgelopen maanden wel veranderd, hij is soepeler geworden, makkelijker kneedbaar, maar niet echt vet..

Wij vinden hem juist veel minder scheuren, makkelijker te kleuren, waardoor je niet zo lang en niet zo hard meer hoeft te kneden.

We hebben hem als test hier ook nog voor hij op de markt kwam in de winkel laten testen, ik heb hem mee gegeven aan mensen die normaal niet met FC wilde werken, en allen met Zeelandia werkten.. die waren erg enthousiast.  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Wat vaag zeg.. maar nee ik heb alles uitgeprobeerd..
Een al eerder gekleurd stuk, een nieuw blank stuk enz.
Met crisco, zonder crisco..
Er komen allemaal kleine 'haarscheurtjes' in

6

Wat vaag zeg.. maar nee ik heb alles uitgeprobeerd..
Een al eerder gekleurd stuk, een nieuw blank stuk enz.
Met crisco, zonder crisco..
Er komen allemaal kleine 'haarscheurtjes' in

7

Ik gebruik eigenlijk alleen maar ZL marsepein maar soms FC (boetseren en zo). Ik vond ook al dat deze vetter was dan anders. Misschien was dit een oude verpakking?

8

Nee, ik heb uit meerdere verpakkingen geprobeerd, beide bij een andere Makro gehaald.