Onderwerp: Snap er niks vaann!!
Eierdooiers en oploskoffie stijfkloppen (de koffie moet opgelost zijn).
Ben nu al zeker 10 min aan het kloppen, maar zie niet echt verandering? hoe of wat moet ik het doen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Snap er niks vaann!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Eierdooiers en oploskoffie stijfkloppen (de koffie moet opgelost zijn).
Ben nu al zeker 10 min aan het kloppen, maar zie niet echt verandering? hoe of wat moet ik het doen?
wel recept volg je? moet het niet eiWIT zijn?
hier staat het iets duidelijker beschreven vind ik:
http://www.smulweb.nl/recepten/1399472/Mokkacreme
en inderdaad met eierdooiers.
Zoals ik het recept lees voeg je de koffie alx laatste toe. Nadat je de boter hebt toegevoegd je hebt dan al een redelijk stijg mengsel. Behalve als je boter gesmolte is doordat de suiker siroop noh te warm was.
naja het is gelukt.. de eieren waren niet stijf.. maar wel luchtiger en wat dikker. maar niet zoals het hoort.. maar ik vind het taartje goed gelukt.. zo nog 2 andere vullen en dan bekledenn
Zoals ik het recept lees is het een 'Franse botercreme'. Net zoals je MBC hebt, maar dan van eidooier i.p.v. met eiwit. Vast heel lekker met mokkasmaak!
Maar hij werkt alleen als je het via de officiele 'Itaiaanse' manier doet (om met nog meer Europese termen te spreken)
Heb je al eens al eens eerder Italiaanse Meringue botercreme gemaakt? Je siroop moet een temperatuur hebben van 121 graden om zo de eieren te garen, anders heb je rauw eigeel, wat je niet mag verkopen aan anderen, of gevaarlijk is bij jonge kinderen en zwakkeren. Ook heb je die dikte van echte siroop nodig, anders blijft het inderdaad veel te dun. In het recept staat ook veel te weinig over hoe lang je de eidooiers en later de creme moet kloppen en bij welke temperatuur je de boter moet toevoegen. Hierdoor kan het zijn dat je veel te kort geklopt hebt, of bij verkeerde temperatuur.
Oftewel; niet zo'n sterk recept.. en zelfs een beetje gevaarlijk.
Maar als het gewoon voor jezelf is, de smaken samen zijn vast superlekker en de nog betere structuur komt de volgende keer dan wel.
Ik denk ook dat de mokkasmaak met de eidooiervariant als dit recept nog beter tot zijn recht komt dan met eiwitten. Lekker zacht en romig van smaak.
oke bedankt voor de reactie's!! nouja, het is voor de verjaardag van mn zus ( 3e keer dat ik een taart maak.. moet nu en voor stage en voor de verjaardag) 1 stapeltaart ( 3 taarten misschien 4) en 1 koeientaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Snap er niks vaann!!