1

Onderwerp: Verschillende soorten kleurstoffen

Hallo,

Ik wil graag weten welke kleurstoffen je waarvoor kunt gebruiken en welke juist niet.
Er zijn zoveel kleurstoffen en ik wil graag een overzichtje welke kleurstoffen je kunt gebruiken voor:
Kleuren biscuitdeeg.
Kleuren fondant of marsepein
Kleuren icing.
Kleuren botercreme
Misschien kun je nog meer dingen kleuren?

Wie kan mij helpen??

2

Re: Verschillende soorten kleurstoffen

Voor alle bovenstaande gebruik ik de gel van americolor

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

3 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (12-12-2012 11:46)

Ja, americolor, of die van wilton, of die van sugarflair zijn hier allemaal geschikt voor

Je kan ook chocolade kleuren, maar dan moet je kleurstof op oliebasis hebben, wilton heeft deze. Of je kan met flocoat van americolor mengen en dan kan je wel de gewone kleurstof gebruiken

Verder sta jemet je vraag hier niet goed. Ik meld je even, dan wordt je vanzelf verplaatst

I never met a calorie I didn't like....

4

dus die wilton icing colors niet?
of iets anders van wilton? die heb ik namelijk al

5

ja hoor, de wilton icing colors kun je ook voor heel je lijstje gebruiken. (alleen niet voor chocolade)

6

je kunt je brood wat je zelf maakt ook kleuren ermee

7

Wilton Icing colors, Sugarflair, en ook de nieuwe PME foodcolors kunnen inderdaad voor alles wat eetbaar is behalve chocolade worden gebruikt..
Het kan ook mee gebakken/mee gekookt worden (dus blauwe macaroni is ook mogelijk)

Americolor in pricipe op eigen risico, deze bevatten kleurstoffen die in de EU niet toegestaan zijn,.. dus dat is je eigen keuze, al mogen winkels die eigenlijk niet meer verkopen. (Helaas vertellen ze dat er niet altijd bij)  De EU heeft een veel strengere regelgeving dan in de US, vandaar dat veel producten hier niet zijn toegestaan, door toevoeging van deze kleuren.

Voor chocolade heeft wilton deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … p-600.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Danceee schreef:

dus die wilton icing colors niet?
of iets anders van wilton? die heb ik namelijk al

Jawel, dat staat oa in mijn reactie

9

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

10

11

Bommeltje schreef:

Wilton Icing colors, Sugarflair, en ook de nieuwe PME foodcolors kunnen inderdaad voor alles wat eetbaar is behalve chocolade worden gebruikt..
Het kan ook mee gebakken/mee gekookt worden (dus blauwe macaroni is ook mogelijk)

Americolor in pricipe op eigen risico, deze bevatten kleurstoffen die in de EU niet toegestaan zijn,.. dus dat is je eigen keuze, al mogen winkels die eigenlijk niet meer verkopen. (Helaas vertellen ze dat er niet altijd bij)  De EU heeft een veel strengere regelgeving dan in de US, vandaar dat veel producten hier niet zijn toegestaan, door toevoeging van deze kleuren.

Zo, dank je Bommeltje. Dit wist ik niet. Helaas heb ik hier nog heel wat potjes americolor staan. Ik vind de kleuren net wat leuker dan bijv. wilton.
Heb nu PME gekocht om te proberen, dus ben benieuwd of deze kleuren ook zo mooi zijn.

De pme kleuren schijn je na openen in de koelkast te moeten bewaren, en zelfs dan niet lang houdbaar te zijn

13

Karin09 schreef:

Geen idee hoe dit werkt.
Hoe kom je er dan achter in welk forum je het wel mag plaatsen.
Wel strenge regels zeg

14 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (14-12-2012 16:03)

Danceee schreef:
Karin09 schreef:

Geen idee hoe dit werkt.
Wel strenge regels zeg

Dat valt wel mee hoor.

Als een vraag in de juiste rubriek staat, is hij ook voor andere gebruikers makkelijker te vinden met de zoekfunctie bijvoorbeeld

Verder staat bovenaan elke rubriek een sticky met de 'voorwaarden' van de betreffende rubriek

15

taartenprinsesje schreef:
Danceee schreef:
Karin09 schreef:

Geen idee hoe dit werkt.
Wel strenge regels zeg

Dat valt wel mee hoor.

Als een vraag in de juiste rubriek staat, is hij ook voor andere gebruikers makkelijker te vinden met de zoekfunctie bijvoorbeeld

Verder staat bovenaan elke rubriek een sticky met de 'voorwaarden' van de betreffende rubriek

Bedankt voor de tip!!

16

taartenprinsesje schreef:

De pme kleuren schijn je na openen in de koelkast te moeten bewaren, en zelfs dan niet lang houdbaar te zijn

Dit geld voornamelijk voor de kleuren waar 100% natural op staat.

Tevens zijn de kleuren lang niet zo fel als de kleuren van Americolor.. maar dat komt nu juist door die kleurstoffen die in EU niet toegestaan zijn.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!