Onderwerp: koekjes bakken
Hallo mede bakkers
Ik heb even een vraagje. Kan ik smaakjes toevoegen aan koekjesdeeg en welke? Heeft iemand een tip waardoor mijn koekjes iets minder hard worden?
Gea
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » koekjes bakken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo mede bakkers
Ik heb even een vraagje. Kan ik smaakjes toevoegen aan koekjesdeeg en welke? Heeft iemand een tip waardoor mijn koekjes iets minder hard worden?
Gea
Smaakje toevoegen kan prima! Kijk wel uit met de hoeveelheid vocht die je toevoegt!
Wat voor recept gebruik je voor je koekjes? Ik gebruik het recept uit het Koekboek en die worden niet te hard, maar juist lekker knapperig.
Succes
Ik denk van wel,weet niet als het bij allemaal is.
Maar ik heb laatst bij de jam koekjes limoen smaak erbij gedaan,lekker fris.
Gewoon proberen,wie weet
volgens mij kan dit wel. je kunt het ook aan biscuitdeeg toevoegen dus aan koekjesdeeg ook lijkt mij.
je staat wel in de verkeerde rubriek, ik zal het voor je melden.
De rubriek klein & fijn is een show-rubriek zoals je kan lezen in de rubrieksomschrijving en de sticky bovenaan de rubriek......
[MOVe] -> bakken & vullen
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988
[TIPS] Voor andere smaakjes:
- chocoladekoekjes vervang je 50 gram van de bloem voor cacaopoeder
- Citroenkoekjes: voeg, in plaats van de vanille, de fijngeraspte schil van 1 citroen toe aan de bloem
- Sinaasappelkoekjes: voeg in plaats van de vanille, de fijngeraspte schil van 1 sinaasappel toe aan de bloem
hallo
Ik ga de smaakjes gewoon uitproberen...
Het recept wat ik gebruik heb ik van deze site gehaald. niet de zandkoekjes maar de koekjes.
Bedankt voor de hulp
Of doe er wat kaneel doorheen, of speculaaskruiden, of vanille, of gemberpoeder, of anijs of een combinatie. Gewoon proberen, je kunt er veel mee doen!
Misschien iets minder lang bakken zodat ze niet te hard worden? Probeer eens twee minuten korter, afkoelen en dan proeven. Sommige ovens zijn heter dan anderen en dan moet je de baktijd aanpassen of de temperatuur verlagen.
Tieneke
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » koekjes bakken