1 Laatst bewerkt door Anouschka (13-12-2012 16:07)

Onderwerp: petit fours...niet zo erg petit...

maar wel erg leuk om te maken.
voor het rode kruis die de mensen wilden bedanken die het hele jaar leuke en mooie dingen maken voor de verkoop.
ik hoop dat ze hebben genoten.

https://lh4.googleusercontent.com/-MGKWy7euSXc/UMnuClJAdVI/AAAAAAAABKw/XnFWuTyBp7M/s640/IMG_4540.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-JVXtkXDdRMA/UMnuJRfOrEI/AAAAAAAABLI/ake7fxXoDNE/s640/IMG_4546.JPG

nog een paar over,die ik uitdeel.....voor mond tot mond reclame ..letterlijk  :lol:
https://lh6.googleusercontent.com/-BINiQTHTgEQ/UMnuJVhXc_I/AAAAAAAABLM/YDZ1D3WfPG8/s640/IMG_4550.JPG

creatief met taart

Re: petit fours...niet zo erg petit...

Mooi gedaan! waar heb jij het kruis mee gemaakt? Ik kon geen kruis uitsteker vinden en heb alles gesneden ( :+ moest een wit kruis zijn)

I never met a calorie I didn't like....

3

prachtig!!!

hoe heb je dat met het fondant gedaan? 1 voor 1 de cake gesneden en 1 voor 1 met fondant bedekt?

4

Ziet er prachtig uit

5

taartenprinsesje schreef:

Mooi gedaan! waar heb jij het kruis mee gemaakt? Ik kon geen kruis uitsteker vinden en heb alles gesneden ( :+ moest een wit kruis zijn)

ik heb een setje uitstekers gekocht waar het kruis bij zat.
(vin dat setje zat een kerkje en een aantal dieren bij.schaapje ,eendje,kuikentje, 2 konijntjes een ei en een schilpad.)vreemde combinatie vond ik ,maar ach..ik had mijn kruisje. :Y

het was wel een kruis met 1 lange kant,dus die moest ik er steeds afsnijden.
maar het werkt wel beter dan alle kruisjes uitsnijden.
was blij dat ik deze gevonden had.

creatief met taart

6

reshma schreef:

prachtig!!!

hoe heb je dat met het fondant gedaan? 1 voor 1 de cake gesneden en 1 voor 1 met fondant bedekt?

een rechthoek gebakken,in 2 lagen gevuld met jam en room.daarna in de lengte in repen van 6cm gesneden.deze afgesmeerd met botercreme en over de lengte bekleed.

de korte zijde,aan 1 kant een klein reepje afgesneden,zodat het mooi recht was en daarna stukjes van 4cm gesneden.dan hou je aan het uiteinde een stukje over die je weggooit of opeet.dan in cupcake papiertje gelegd.daarna de versiering erop gedaan.rondje met kruisjes had ik al eerder gemaakt,die hoefden er alleen opgeplakt.de lijntjes heb ik er met royal icing opgespoten.

creatief met taart

7

Ziet er goed uit. Ik heb trouwens een plastic uitsteker van een plus. Dit zal bij een bakplaat van de action.

8

Anouschka schreef:
reshma schreef:

prachtig!!!

een rechthoek gebakken,in 2 lagen gevuld met jam en room.daarna in de lengte in repen van 6cm gesneden.deze afgesmeerd met botercreme en over de lengte bekleed.

de korte zijde,aan 1 kant een klein reepje afgesneden,zodat het mooi recht was en daarna stukjes van 4cm gesneden.dan hou je aan het uiteinde een stukje over die je weggooit of opeet.dan in cupcake papiertje gelegd.daarna de versiering erop gedaan.rondje met kruisjes had ik al eerder gemaakt,die hoefden er alleen opgeplakt.de lijntjes heb ik er met royal icing opgespoten.

toppie!