1

Onderwerp: bakken in conservenblik?

ik heb een bestelling gekregen voor de zingende kaartjes,dit zijn 3 kaarsen bekleed met fondant en een klein vlammetje erop.deze vorm heb ik niet en rondjes op elkaar zetten lijkt me niet zo stevig,zou ik in een leeg conservenblik biscuit kunnen bakken,dan heb ik meteen de juiste vorm?

2

Re: bakken in conservenblik?

Ik zou wel de bodem en de randen met bakpapier doen (ivm de ribbeltjes en loslaten), maar zou moeten kunnen lijkt mij :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

ik heb een keer een ministapeltje in conservenblikken gebakken. Goed inspuiten mat bakspray. en je kan zelfs de bodem eraf halen met een blikopener als ie er niet helemaal makkelijk uitkomt. bij mij ging het hartstikke goed!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

briljant bakken in een conservenblik was ik nooit op gekomen

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

5

In sommige blikken zit een soort van plastic coating, zou dat niet smelten ? :think:

Christine.

6

Volgens mij zit er in elk conservenblik zo'n coating, daarnaast kan niemand je garanderen welke stoffen er uit zo'n blik vrijkomen op hoge temperaturen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Over het stevig zijn: ik neem aan dat je toch ook nog de kaarsjes gaat vullen? Dan moet je net zo terugstapelen als dat je bijvoorbeeld met grote ronde uitstekers uit een grote biscuit zou steken, dus is je stevigheid in beide gevallen een punt.

Via google kom je veel tegen over bakken in blikken (zelfs in lege bierblikken), maar ik zou de gok niet wagen vanwege de coating binnenin.

8

Hier een how-to: http://www.homemademamas.net/2012/02/ti … uggle.html

9

:think: die blikken worden toch ook behoorlijk verhit om de boontjes en weet ik wat te conserveren?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

dievan mij hadden idd niet zo'n coating......... :think:

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

bedankt voor jullie reacties,ik ga het gewoon een keertje proberen,als ze rondom gebakken zijn vind ik het vaak toch netter stapelen dan uitgestoken rondjes omdat ik toch niet zo netjes afgesmeerd krijg.of heeft iemand nog een ander idee om deze kaarsen te maken?

12

Kijk of je ergens een stukje rvs buis kunt bemachtigen. Deze wel bekleden met bakpapier en op je bakplaat zetten. Zou prima moeten lukken en dan heb je geen last van een coatinglaag.

Dat is toch een TAART waard!

13

Kijk of je ergens een stukje rvs buis kunt bemachtigen. Deze wel bekleden met bakpapier en op je bakplaat zetten. Zou prima moeten lukken en dan heb je geen last van een coatinglaag.

Dat is toch een TAART waard!