TML schreef:Wat een ontzettend leuke/mooie taart! Mijn dochter is bijna jarig en helemaal dol op schildpadden, dus ik zou graag van je horen hoe je het hebt aangepakt.....
Dankjewel!
Het zijn gewoon 2 blanda taartjes, van 12 en 20 cm. het kopje heb ik groen bekleed en het schild bruin. vervolgens heb ik met een kunststof mesje de vlakken erin gedrukt..Wilde eerst de voetbal vlakken gebruiken, maar vond het mooier als het willekeurige vlakken zouden worden.
Vervolgens van het zelfde groen als het kopje twee (wat zijn het eigenlijk.. ) zwemvliezen/poten gesneden en die tegen het lijf aan gelegd.
De rand van het schild heb ik afgewerkt met bruine bolletjes die ik een beetje heb platgedrukt.
Op het kopje komen natuurlijk twee ogen, die ik heb gemaakt van een groot ovaal wit, iets kleinere cirkel bruin en een nog kleiner stukje zwarte fondant. Als laatste heb ik bruine cirkels uitgedrukt en die willekeurig op de poten/vliezen/... en het koppie geplakt. Oh en natuurlijk nog een bekkie gesneden, ook met een plastic mesje
Een heeeeeeel uitgebreide how-to, ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt Enne, ik heb 'm nagemaakt van Jaan, dus ik wil niet met de eer strijken Bij haar staan ook nog tips of extra's
Succes! Enne, als 'ie af is ook showen he!