1

Onderwerp: Welke van deze combinaties is het lekkerst?

Hoi hoi,

Volgende week gaat één van de juffen van de basisschool trouwen en ik maak, samen met de kinderen uit haar klas, haar bruidstaart.

Nu is zij allergisch voor enorm veel dingen, waaronder chocolade, noten en een flink aantal fruitsoorten. De taart is voor tijdens de kinderreceptie en alle kinderen krijgen een stukje, dus 'volwassen' vullingen als mokka en champagnecreme vallen ook af.

Omdat ik de taarten samen met de kinderen ga bakken, vullen en versieren en we daar al op woensdag mee moeten beginnen, en de taarten ook langer dan 'normaal' buiten de koelkast staan tijdens het versieren, wil ik geen koelkastvulling gebruiken. Twee van de taarten worden zelfs komende donderdag al gevuld en daarna ingevroren, zodat er ook twee 'bakploegen' mee kunnen helpen. Die moeten dan wel woensdag alweer uit de diepvries om donderdag versierd te kunnen worden, dus ook verse frambozen zijn bijvoorbeeld niet zo handig.

Er blijven dus niet zoveel opties over...

De basis wordt een meringue botercreme (met gepasteuriseerd eiwit). Botercreme van de mix valt namelijk ook af omdat een van de ingrediënten soja-lecitine is en de bruid ook allergisch is voor Soja.

Twee fruitsoorten die ze wél kan eten zijn perzik en framboos. Wat is nu de lekkerste combi?

- laagje perzikcreme, laagje frambozencreme en laagje frambozenjam

- twee (of één) laagjes perzikcreme en een laagje frambozenjam

- twee (of één) laagjes frambozencreme en een laagje frambozenjam

- laagje vanillecreme, laagje perzik óf frambozencreme en een laagje frambozenjam

Als jullie een lekkerder combi weten mag dat natuurlijk ook. De bruid mag ook appel, peer, kiwi, sinaasappel, kersen en druiven eten...

2

Re: Welke van deze combinaties is het lekkerst?

En blikfruit?
Ik zou een laagje perzikcreme doen en een laagje met stukjes blikperziken  :P
Maar ja, ik ben ook gek van perziken ;-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Haha kijk, dan zou ik het ook wel weten. Maar ik kreeg tijdens het gesprek met de bruid de indruk dat ze frambozen wel erg lekker vindt.

Is dat niet teveel van hetzelfde trouwens? Maar één smaak (dus creme en jam/fruit van dezelfde vrucht? Normaal combineer ik vaak met iets van witte chocolade, maar ja, chocolade mag niet... ;-)

4 Laatst bewerkt door Mijke79 (11-12-2012 18:21)

Oh ja, het gaat trouwens om taart voor 300 personen (waarvan ik godzijdank 150 á 180 stukjes heb kunnen uitbesteden ;-)) dus dat zouden wel héél veel blikjes perzik worden... ;-)

5 Laatst bewerkt door anouckjewel (11-12-2012 18:21)

Je hebt toch de mbc? Je kunt ook de mbc naturel laten.

(Oh, je hebt geen mix, is dat wel lekker? Nog nooit mee gewerkt...)

6

Ja, MBC naturel laten kan ook. Of in elk geval wat vanille(suiker/aroma) erdoor, want zo kaal smaakt het echt alleen maar naar suiker.

Botercreme Mix zou mijn eerste keus zijn voor kinderworkshops (wat dit eigenlijk zijn op deze manier), maar ja, dat kan nu dus niet vanwege de allergiën.

7

Jeetje wat een hoop stukjes....

Ik zou mbc gebruiken met bevroren frambozen ipv verse en dan frambozenjam. Heb ik met Timen zijn verjaardag ook gedaan en viel erg in de smaak.....