Onderwerp: Welke van deze combinaties is het lekkerst?
Hoi hoi,
Volgende week gaat één van de juffen van de basisschool trouwen en ik maak, samen met de kinderen uit haar klas, haar bruidstaart.
Nu is zij allergisch voor enorm veel dingen, waaronder chocolade, noten en een flink aantal fruitsoorten. De taart is voor tijdens de kinderreceptie en alle kinderen krijgen een stukje, dus 'volwassen' vullingen als mokka en champagnecreme vallen ook af.
Omdat ik de taarten samen met de kinderen ga bakken, vullen en versieren en we daar al op woensdag mee moeten beginnen, en de taarten ook langer dan 'normaal' buiten de koelkast staan tijdens het versieren, wil ik geen koelkastvulling gebruiken. Twee van de taarten worden zelfs komende donderdag al gevuld en daarna ingevroren, zodat er ook twee 'bakploegen' mee kunnen helpen. Die moeten dan wel woensdag alweer uit de diepvries om donderdag versierd te kunnen worden, dus ook verse frambozen zijn bijvoorbeeld niet zo handig.
Er blijven dus niet zoveel opties over...
De basis wordt een meringue botercreme (met gepasteuriseerd eiwit). Botercreme van de mix valt namelijk ook af omdat een van de ingrediënten soja-lecitine is en de bruid ook allergisch is voor Soja.
Twee fruitsoorten die ze wél kan eten zijn perzik en framboos. Wat is nu de lekkerste combi?
- laagje perzikcreme, laagje frambozencreme en laagje frambozenjam
- twee (of één) laagjes perzikcreme en een laagje frambozenjam
- twee (of één) laagjes frambozencreme en een laagje frambozenjam
- laagje vanillecreme, laagje perzik óf frambozencreme en een laagje frambozenjam
Als jullie een lekkerder combi weten mag dat natuurlijk ook. De bruid mag ook appel, peer, kiwi, sinaasappel, kersen en druiven eten...