1 Laatst bewerkt door Domi (11-12-2012 10:58)

Onderwerp: Fondant, AARCH! SPOED!

Hoi lieve dames,
ik werk altijd met marsepein. Nu ben ik bezig voor een kind met een allergie, en ben ik dus noodgedwongen met SatinIce fondant bezig. ik wil de angrybirds-cupcakes maken die hier al een paar keer voorbij kwamen.
MAAR: de fondant is zo zacht en kwetsbaar! Zodra ik het gezichtje op wil tillen, vervormt het direct!

Hoe krijg ik ze heel van mijn placemat af... even laten drogen? Toch een beetje tylose? Wie helpt deze fondant-nitwit?

Bedankt alvast!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Fondant, AARCH! SPOED!

Ik heb geen ervaring met de SatinIce, maar over het algemeen helpt het wel om de fondant even te laten liggen.

3

Tylose erdoor  :Y

tylose en laten drogen..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Ik heb er nu al 4 gemaakt en even laten drogen... Gaat redelijk.  :Y

Moet ik nu met de rest toch aan tylose beginnen of maar zo laten? Ze moeten namelijk wel lekker zijn!

Ik heb ze zaterdag pas nodig, gewoon op een bordje laten uitharden? Of krijg ik ze dan niet meer netjes op de cupcakes?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

6

Even in de vriezer dan wordt het harder

groetjess

7

:think: ik zou er geen tylose doordoen hoor :nooo nie lekker :s

gewoon even laten liggen idd :Y
Overleggen op zo'n plastic insteekmapje (of alvast op dat mapje uitsteken en maken), afdekken met plastic folie.
Kwartier voor het op de cc's leggen in de vriezer doen, dan kun je ze bevroren (hard dus) op de cc's leggen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl