1

Onderwerp: taart uit siliconen sneeuwster

Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen!

Nu de winter ingevallan is wil ik graag mijn siliconen sneeuwster vorm gaan gebruiken. Ik heb m gekregen van mijn nichtje maar tot nu toe heb ik er nog niets mee gedaan.

De siliconen bakvorm heeft echt de vorm van een sneeuwkristal dus met veel hoekjes en 'puntjes'.

Zou ik in deze vorm een biscuit kunnen bakken en deze decoreren met marsepein volgens jullie? Ronde en vierkante biscuits decoreren gaan me goed af maar dit... of het uberhaubt mogelijk is.... misschien weten jullie meer  :D

Alvast bedankt voor de reacties!

Re: taart uit siliconen sneeuwster

Heb je een foto? In principe wel, maar hoe meer koekjes hoe moeilijker. Eventueel zou je hem in stukken kunnen bekleden en de naden wegwerken onder versieringen

Dit is volgens mij de verkeerde rubriek, dus ik meld je even, dan word je vanzelf verplaatst

I never met a calorie I didn't like....

3 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (10-12-2012 13:27)

Je moet de vorm in ieder geval wel goed inspuiten met bakspray.
Anders krijg je het niet mooi uit de vorm en ook er op letten dat overal beslag zit want het gaat niet uit zichzelf de hoeken en gaten in.

Bekleden kan prima, een ruime lap en per punt van de ster glad strijken. Het hangt van de diepte van het relief af of je het nog ziet na het bekleden.

4

Hier een foto van de betreffende vorm

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YCCEK4UL.jpg

5

Bedankt voor jullie reacties!

Het reliëf vind ik nog niet het belangrijkste... Ik vind dat voor de vorm wel! Dus ik ga met lappen bekleden en niet met een grote lap... Dat wordt een uitdaging voor mij, ik heb het namelijk nog nooit gedaan...

Maar met jullie tips kom ik een eind!  :thumb:

6

Ik denk dat het ook wel met 1 lap kan hoor. Mits je de lap niet te dun maakt en rustig te werk gaat.
Succes ermee!

Dat is toch een TAART waard!

7

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag