1

Onderwerp: Hartige cakepops.....

Voor de verjaardag van mijn zoontje ben ik opzoek gegaan naar ideeen voor lekkere hapjes. Dat verwacht iedereen ook bij mij, aanzien ik altijd zelfgebakken taart heb een schaal met luxe hapjes. Ik hoef niet aan te komen met een zak chips en een slagroomtaart bij de bakker/supermarkt vandaan.

Zo kwam ik op het idee voor HARTIGE CAKEPOPS.

Naast de andere hapjes natuurlijk ;) Nu alvast aan het testen qua smaak en of ik de vulling 's morgens al kan bereiden en 's middags de pops kan maken of dat ze koud lekkerder zijn en ik ze dus gewoon 's morgens al kan bakken en of ze de vriezer in kunnen en ze nogsteeds te nassen zijn als ze eruit komen ;) Ofwel een testdagje vandaag. Het ruikt hier heerlijk en ik heb snel een fotootje gemaakt. De volgende keer doe ik er wel wat meer salami in en ik miste echt iets van pizzakruiden. Verder zijn ze net gebakken erg lekker nu de andere punten nog even afwachten ;)

Hierbij de pops met een dip van chilisaus....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIKLTHWD.jpg

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

2

Re: Hartige cakepops.....

Krijg er trek van!!!

3

Zier er goed uit, ben benieuwd naar je bevindingen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

:9
Ik ben  normaal gesproken meer van de zoete hapjes maar dit klinkt goed.
Veel succes met testen.

Klinkt erg goed!
Wat had je er behalve salami nog meer in? En wat voor deeg?

6

Paula_Wiertsema schreef:

Klinkt erg goed!
Wat had je er behalve salami nog meer in? En wat voor deeg?

Er zat in...
1 teentje knoflook
200 g mais
1 rode paprika (je kan ook een halve groene en een halve rode doen)
100 g belegen kaas
4 eieren
125 ml creme fraiche
100 ml olie (ik had knoflookolie)
200 g bloem
1 zakje bakpoeder
zout en peper
50 g salami in kleine vierkantjes gesneden

Eerst de eieren, creme fraiche en de olie mengen. Daarna de bloem het bakpoeder zout en peper erbij. En daarna de knoflook, paprika, salami, mais en kaas.

Het is een recept voor 12 muffins (oven 200 graden ca. 30 minuten) maar ik heb er dus de cakepops van gemaakt. Het recept is genoeg voor 60 pops, en ik heb ze 5 minuten in het apparaat van babycakes gehad.

7 Laatst bewerkt door marlies (02-12-2012 20:07)

1 keer is genoeg  :D  :o

8

Klinkt lekker en ziet er ook lekker uit! Ben inderdaad benieuwd of ze koud ook lekker zijn??

9

leuk! ben benieuwd hoe ze smaken.
en goeie tip! door jou kom ik  nu op het idee dat eigenlijk alle hartige muffinrecepten uit het muffinboek wat ik heb ook in de cakepopmaker kunnen natuurlijk! geweldig!
ga van het weekend ff neuzen en uitproberen  :)

leef vandaag, morgen kan alles anders zijn <3

10

Zit er echt heerlijk eruit,was juist op zoek van zoiets dat ik dan met de cake pop maker kon maken inplaats van zoet.

Heb je nog andere dinge gedaan???(met de cake pop maker)

Ik ga het zeker uitproberen :D.

11

Gisteravond nog een koude gegeten en die was nog lekker. Vanmorgen nog een even in de magnetron gedaan en die was ook lekker. Er zitten er nu nog een paar in de vriezer, die moet ik nog even testen of ze nog lekker zijn.

Ik denk trouwens dat ik in plaats van salami, spekjes erdoor ga doen. Dan krijg je net even een wat zoutere smaak denk ik zo ;)

Verder heb ik nog niets geprobeerd YesLoveXD... Vorig jaar hebben mensen er wel oliebolletjes in gebakken. Ik had ook een pak klaar staan, maar heb het weggegooid omdat het over de datum was ;)

12

Okey,dankjewel :P

We zijn niet echt op oliebollen ,meer appelflapen,banaan flappen en ananas flappen XD.

13

Ik heb ze vandaag gebakken en er idd spekjes in gedaan en die waren wat hartiger en kei goed gelukt

14

heb in mijn cupcake boekje al lekkere hartige recepten gezien die ik wil gaan proberen voor de cakepopmaker, hoop dat ik er tijd voor heb, drukdrukdruk
las iets met pesto, maar ook met zongedroogde tomaatjes en kaas en nog veel meer variaties... wordt hopelijk vervolgd!

15

ElsGroeneweg schreef:

Ik heb ze vandaag gebakken en er idd spekjes in gedaan en die waren wat hartiger en kei goed gelukt

Super hoor!!! Het weekend ga ik ook aan de slag met spekjes!!

16

Ohhh ja vandaag vanuit de vriezer gegeten en nogsteeds super goed te eten, dus dat is ook geen probleem ;)

17

Lekkerrrr! Supergoed idee!  :thumb:

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

18

Mijn man was er helemaal gek van toen ik ze vandaag met salami had gebakken en dan redelijk wat er in en had hij ze ook gegeten met chili saus en ook ik vondt dat  kei lekker

19

ElsGroeneweg schreef:

Mijn man was er helemaal gek van toen ik ze vandaag met salami had gebakken en dan redelijk wat er in en had hij ze ook gegeten met chili saus en ook ik vondt dat  kei lekker

Hahaha jij bent ook lekker aan het bakken zo.... Ja er mag best wat salami in inderdaad. Leuk dat ze zo in de smaak vallen ;)

20

ben gisteren aan de bak gegaan met het kookboekje.
heb er toch hartige muffins van gemaakt :)
had al een lading zoete cakepops gemaakt en vind het toch wel een tijdrovend klusje..
en om te proberen qua smaak, vond ik het zo wel goed om te oefenen. voor het eerst dat ik de ingrediënten zelf meng.. ben altijd zo'n kant en klaar type geweest.
de smaak was lekker!
zalm viel goed in de smaak en de andere had ik met chorizo en zongedroogde tomaatjes en knof gedaan.
die was lekker pittig.
om er muffins van te maken ging goed, vraag me af of het ook gaat lukken met de cakepopmaker. vond de massa nog al dik, maar volgende keer ga ik het gewoon proberen!
leuk topic zo!  :D

21

Klinkt erg lekker.. :9

22

Haha, stond vanmiddag cakepops te maken en me af te vragen of dat zou werken, die hartige pops. Ja dus  :lol:

Moet voor 20 dec een hele lading hartige cupcakes maken, vandaar dat de gedachte bij me opkwam.
Ga het toch eens proberen... Zou ze dan wel echt op een stokje willen met een topping erop. Eens bedenken hoe ik dat ga klaarspelen  :think:

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

23

Gisteravond "oliebollen" pops gemaakt was even zoeken naar de beste werkwijze met het beslag.
Het oordeel van mijn man was:  echt LEKKER en helemaal niet vet!

Dus dit gaat hier wel vaker worden gemaakt!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

24

Wat een supergoed idee en origineel borrelhapje! Bedankt ook voor het recept, ik ga het eens proberen.

Tieneke

25

Ik ga ze morgen eens proberen. Lijkt me perfect voor het kerstdiner op de psz! (Iemand anders ging al cupcakes maken voor het toetje ;))