1

Onderwerp: Help..hoe maak ik Royal Icing

Ik heb hier in een winkel een potje Egg White Powder en een zak Suikersbakkerspoeder gekocht van Funcakes.

Er was mij verteld dat ik dit nodig had om Royal Icing mee te maken.
Kan nergens een gebruiksaanwijzing vinden en welke verhoudingen moet ik aanhouden??

Ik wil graag koekjes gaan decoreren....
Wie kan mij verder helpen?

2

Re: Help..hoe maak ik Royal Icing

Kijk even bij recepten daar staat hoe je het moet maken

Veel taart plezier

3

Dat had ik niet gezien, bedankt voor de tip!

4

500 gram suikerbakkerspoeder, 60 ml water en 10 gram eiwitpoeder :)

Zeef eerst de poedersuiker even, daarna het eiwitpoeder erdoor. Dan al mixend het water erdoorheen. Je moet daarna wel een tijdje blijven mixen, het wordt dik dus je moet je machine niet te hard zetten (ik zet hem op de laagste stand). Als je een handmixer gebruikt is het goed als je goed op let dat het niet te zwaar wordt voor je handmixer. De royal icing is pas goed als je een piek trekt met een lepel of iets dergelijks die rechtop blijft staan.

Succes! :)

Ik moest eerst die 10 gram eiwit poeder oplossen in 60 ml gekoeld gekoot water dan uurtje in de koelkast rusten en dan in een mixer voor 10 min die mengsel plus300/500 ml water toevoegen

Succes

6

Hairdresser31 schreef:

Ik moest eerst die 10 gram eiwit poeder oplossen in 60 ml gekoeld gekoot water dan uurtje in de koelkast rusten en dan in een mixer voor 10 min die mengsel plus300/500 ml water toevoegen

Succes

:think:  Geen idee welk recept het is... maar dit is zeker geen recept voor Royal Icng..

Je kunt prima de droge stof eerst mixen, en dan het water toevoegen, dat werkt ook zo als je meringue powder gebruikt.. (of colorflow) van Wilton

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Bommeltje schreef:
Hairdresser31 schreef:

Succes

:think:  Geen idee welk recept het is... maar dit is zeker geen recept voor Royal Icng..

Je kunt prima de droge stof eerst mixen, en dan het water toevoegen, dat werkt ook zo als je meringue powder gebruikt.. (of colorflow) van Wilton

jawel hoor. als je die laatste ml water vervangt door gram suikerbakkerspoeder. dan klopt het helemaal. zo doe ik het zelf ook ongeveer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Heb idd een handmixer, benieuwd of deze sterk genoeg is
Ik ga ermee aan de slag.

9

Weet iemand hoeveel vermogen/Watt een mixer minimaal moet zijn om Royal Icing te kunnen maken??

10

Als je er teveel poedersuiker voor de mixer in hebt, doe je het laatste stuk roeren met de hand, krijg je spierballen van ;)

Heeft de topic starter mss ook wat aan :D
Maar dan het volgende;
Royal Icing heb je in diverse stadia van stevigheid.
Randjes/lijntjes, vloeien voor koekjes de 8 seconden test, bloemetjes zoals dropstars, RI rozen spuiten met zeer stevige RI

Welke verhouding gebruiken jullie om rozen van RI te spuiten?
Heeft iemand het in grammen? eiwit-citroensap-poedersuiker?
Dat pieken, gedoe werkt voor mij niet.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

11

handige tips ga ik ook eens proberen

12

Ireen, i v m luchtvochtigheid zijn grammen niet nauwkeurig genoeg, en zul je zelf naar de pieken moeten kijken..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Bommeltje schreef:

Ireen, i v m luchtvochtigheid zijn grammen niet nauwkeurig genoeg, en zul je zelf naar de pieken moeten kijken..

wss word het daarom niets :D  :lol:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij