1

Onderwerp: Wat is makkelijk en snel? Cupcakes...

Onze school heeft helaas te maken gekregen met fraude en nu is het geld op. Om de kinderen toch een leuke kerst te geven gaan we als ouders zelf alles maken. Ik heb voorgesteld om de hele school te trakteren op cupcakes.
Het zijn er 275. Nu hoeven ze niet gedecoreerd en dat is natuurlijk fijn, maar niet zo heel erg gezellig.
Nu zit ik eraan te denken om toch iets te doen, maar ik zie het niet zitten om 275 schijfjes marsepein uit te drukken te decoreren. Een toef gaat ook niet omdat ik ze dan niet naar school krijg. Op school toeven spuiten kan ook niet, daar is geen ruimte en geen tijd voor.
Iemand tips???

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

2

Re: Wat is makkelijk en snel? Cupcakes...

Misschien van die party-prikkers ?

Ik weet niet of het zo heet :o , maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel  :s .
Soort van glinsterende versiering aan een stokje, net als dat je dat hebt aan een rietje in een drankje :)

Of parasol-prikkers ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Allereerst, super lief dat je dit wilt doen!!!

Als ik zo lees, zou ik inderdaad denken aan cupcakes, evt met een laagje jam er in. (ik zag pas dat je dat ook kunt meebakken)
Dan kun je ze evt toch kaal laten, zeker als je misschien een leuk kerst thema papiertje gebruikt.
En anders, waarom kijk je niet voor printjes van ouwel voor er boven op?
Of lopen die kosten dan te veel op, want 275, dat zijn er best wel aardig wat.
Je bent aan maak kosten denk al snel 100 euro kwijt.
Of, als je ze toch wilt decoreren, gewoon een kerstboompje oid uitsteken en enkel die er op plakken?

ppfff best lastig.
Denk toch dat de goedkoopste en snelste oplossing is om ouwel papiertjes er op te doen, met een leuk kerstprintje.....

Hoop dat je hier iets aan hebt, maar heb je ws zelf ook al aan gedacht  ;)

I may not be perfect, but i'm always me

4

Oh...en wat dacht je (met dank aan mijn bovenstaande collega) van bakken in koekbakjes (ijsbakjes) en inderdaad een parasolletje er boven op.
Of gewoon wat sprinkles van de xenos.
Ziet er al snel feestelijk uit.

I may not be perfect, but i'm always me

5

Een flinke klodder royal icing en dan discodip erop. Dat ziet er altijd leuk uit en je cakejes blijven ook lang goed. Het is niet veel werk, even een draai met je paletmes en icing en dan licht dippen in de discodip.

Succes ermee,

Tieneke

6 Laatst bewerkt door kaatjuh (07-12-2012 18:19)

Zelf de kinderen laten decoreren,met snoepgoed ed zoals wij vroeger beschuit of plakje cake mochten decoreren... Maar dat is niet wat je vroeg. 
Een candycane erin drukken, maar misschien wordt dat te kostbaar?
Een marshmallow met een prikker erop zetten, gedipt in candymelts en leuke dip?
Moet zeggen dat ik het ook lastig vind, geen toef, geen gedoe met mooie plaatje marsepein..... Er valt al zoveel af.
Je kan van 3marshmallows op elkaar trouwens ook heel makkelijk een sneeuwman maken, even met stift oogjes en mond maken ed....
Misschien is dat nog leuk?

7

Fondant glazuur van Funcakes?
Lepeltje glazuur op je cupcake, gewoon laten druipen (sneeuw!) en evt. wat rood/groene spikkels erop van Baukje of zo.
Succes met bakken! Megaklus lijkt me.

8

lief van je dat je doet voor kindjes,ik denk die prikkers is goed idee ,ben je snel klaar en succes

9

lief van je dat je doet voor kindjes,ik denk die prikkers is goed idee ,ben je snel klaar en succes

10

Oh meiden super! Jullie hebben me een hele andere kant laten opkijken, echt superleuk idee met de marsmellows en de sprinkels en icing en en en... het gaat vast helemaal goed komen, echt heel erg bedankt!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

11

Lot, misschien zijn er andere moeders die je willen helpen, of kinderen uit de oudste 2 klassen ?

Christine.

12

Hoi lot,

Heel goed initiatief. Je schrijft dat je ze met toef niet mee naar school kunt krijgen, maar volgens mij heb ik op het forum al eens een tip of how-to voorbij zien komen met een goede manier om versierde cupcakes te vervoeren. In een dubbele laag (plankjes tussen de lagen) in een taartdoos. Misschien een idee?