1

Onderwerp: Help! welke vullingen combineren met bokkepootjes en toblerone...

Ga voor t eerst een verjaardagstaart maken, heb deze vullingen in huis :
-banketbakkersroom
-bokkepootjes
-toblerone
-slagroom (evt als vulling?)
- botercreme vanillesmaak evt ook als vulling
- jam (aardbei)
en roze marsepijn en roze fondant voor bekleding, ook heb ik smeltchocola evt voor bekleding.

(Niet alle ingredienten hoeven natuurlijk gebruikt te worden)

Kan er dus best 2 maken...maar welke vullingen moet ik nu combineren ?? Heeft iemand ervaring met deze vullingen?

2

Re: Help! welke vullingen combineren met bokkepootjes en toblerone...

Je zou de volgende vullingen kunnen combineren:

1. laagje aardbeienjam
2. laagje banketbakkersroom

1. laagje aardbeienjam
2. laagje banketbakkersroom
3. aardbeienslagroom (paar lepels aardbeienjam door de slagroom en dan opkloppen)

of
1. laagje aardbeienjam
2. laagje bokkenpootjescrème (verkruimelde bokkenpootjes door de botercrème)

of
1. laagje aardbeienjam
2. laagje tobleronemousse (slagroom opwarmen, toblerone hierin smelten, laten afkoelen en daarna opkloppen)

Hopelijk heb je hier iets aan, succes!

3

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik ga dit weekend een taart maken en wou bokkenpootjescreme maken (bokkenpootjes door botercreme). Maar nou werd me gevraagd of ik de bokkenpootjes door banketbakkersroom wil doen. Zou dat wel lekker smaken?  :think:  Het was niet echt een combinatie waar ik zelf in eerste instantie voor zou kiezen. Maar heb het aan de andere kant nog nooit geprobeerd/geproefd.
Daarbij wil ik een laagje aardbeienjam doen.

4 Laatst bewerkt door sabrina26 (07-12-2012 17:38)

Bedankt, lijkt me erg lekker!

Wil zoiezo een taart met die bokkepootjesmouse  en een taart met toblerone gaan maken maar welke vulling zou je hierbij kunnen combineren  wil iig wel 2 vullingen per taart...(had de vraag niet erg duidelijk gesteld zie ik achteraf..)

Zou dit bijv een goede combi zijn:

-bokkepootjesmouse,  banketbakkersroommet tja.. fondant of marsepein bovenlaag of chocoladelaag?

taart 2
-tobleronemouse , vanille creme of slagroom, en bovenlaag fondant of marsepein laag of chocoladelaag?

ooh moet ook nog gaan beginnen straks als de kindjes op bed liggen....pff kan gewoon niet beslissen!!!!

5

1. laagje aardbeienjam
2. laagje bokkenpootjescrème (verkruimelde bokkenpootjes door de botercrème)

of
1. laagje aardbeienjam
2. laagje tobleronemousse (slagroom opwarmen, toblerone hierin smelten, laten afkoelen en daarna opkloppen)

Zou je hier nog iets bij moeten/kunnen doen??

6

Je kan toch één taart maken met bokkenpootjescreme (botercreme met bokkenpootjes) + jam.
En één taart met tobleronemouse (slagroom met toblerone opwarmen en daarna opkloppen) + jam.

Dan heb je twee taarten met twee verschillende vullingen; op basis van botercreme en op basis van slagroom. Dan kunnen mensen zelf kiezen wat ze lekker vinden, sommige mensen houden namelijk niet van botercreme en anderen weer niet van slagroom. Dan maak je het jezelf ook niet té moeilijk aangezien je het allemaal vanavond nog moet doen als de kids op bed liggen :)

Ik vind persoonlijk een laag botercreme (met bokkenpootjes) en nog een laag banketbakkersroom erg machtig. Maar misschien als je het heel dun doet? Ik vind het sowieso altijd lekkerder als de nadruk wordt gelegd op één vulling. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk, misschien vinden anderen het wel lekker.

7

haha precies hetzelfde  :Y

8

ja idd... heb het nooit eerder geproefd die bokkepootjes vulling en tobleronevulling dacht dat die banketbakkersroom het wat minder chocolaachtig zou mk..maar word miss wel te machtig dan!

dan nog t probleem welke bovenlaag er t beste bij zou passen?

tja maak t me wel erg moeilijk he?!

Maar las dat jij de bokkenpootjes door de banketbakkersrom wilde doen? ipv door de botercreme?

9

als je één taart wilt bekleden met marsepein en fondant en de ander met chocolade (ganache?), zou ik ervoor kiezen om de taart met bokkenpootjescreme te bekleden met fondant (natuurlijk nog wel botercreme om je taart af te smeren). Ik zou dan de taart met tobleronemousse als bovenlaag chocolade geven? Dan blijft die taart een beetje de taart met alle chocolade :)

Ja nou ik weet het dus niet.. er werd me gevraagd om dat te doen, maar ik weet dus niet of het lekker is  :s

10

En, wat heb je uiteindelijk gedaan? :)

11

:think: ze wacht neem ik aan; de tobleronemousse moet echt uren/een nacht afkoelen voordattie opklopbaar is :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl