1

Onderwerp: Spoed hellup!!!

De icing sheet die ikvorige week had besteld is hard geworden.
Nu kees ik dat deze verpakt had moeten worden in folie maar dat was dus niet, zat alleen n envellop.
Ik moet hem nu knippen in een rondje maar hij si dus hard en scheurt bij het knippen.
Wie o wie wee hiervoor n trucje??
Kan ik m misschien even in de koelkast leggen dat ie wat vocht aantrekt ofzo??
Of is er een andere truc??
Please..... Wie kan me helpen....

2 Laatst bewerkt door sweet978 (07-12-2012 10:29)

Re: Spoed hellup!!!

geen ervaring mee.. maare.. ehm.. een uitsteker gebruiken?

vermoed zelf dat als je hem in de ijskast legt om vocht aan te trekken, dat hij dan eerder smelt ipv zacht wordt

3

Ooo wat vervelend voor je. Ik kan je helaas niet helpen. Hoop dat iemand snel t antwoord weet.

Succes

4

Uitsteke gaat niet, tis n ronde van 20 cm en zo groot heb ik geen uitsteker......
Hoop dat iemand iets weet......

5 Laatst bewerkt door kellymero (07-12-2012 10:32)

Os 2 x

6

Misschien n bakvorm van 20cm en dan langs de rand snijden?

7

Ja, ik denk ook dat snijden een betere optie is dan knippen.
Kan niet iemand snel een nieuwe print voor je maken?

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

8

Heb diegene al een kailbgestuurd maar weet niet wanneer ze m leest en weet hier in dbuurt verder niemand die print...
Bergen op zoom.....

9 Laatst bewerkt door kellymero (07-12-2012 10:41)

Weer 2 x , oeps...

10

ach, balen zeg, misschien kun je em uitsnijden met een warm stanleymes, en eventueel als het randje niet zo mooi is geworden een randje erover heen maken van fondant ofzo.

hoop dat ik nog op yijd reageer.....

11

ik weet niet of je er nog wat aan hebt want je bericht is van vanmorgen.. maar ik had laatst een print besteld en bij de uitleg stond: als de sheet is uitgedroogd, laat hem dan even rusten met een vochtige doek erom.
Wie weet helpt het..

12

Een vochtig en heet mes misschien, om te snijden?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

13

Bij de beschrijving over icing sheets bij ricake staat het volgende:
Heb je de sheet enige tijd bewaard, dan bestaat de mogelijkheid dat de sheet droog is geworden. De sheet voelt dan ook vrij stijf aan en kan mogelijk breken. Dit kan je als volgt oplossen: sprenkel een paar druppels water op een keukenpapiertje of schoon doekje en leg dit 12 tot 24 uur in de zak bij de sheet , tussen het schutvel en de plastic zak in. Nooit aan de bedrukte kant van de icingsheet! Dan wordt de icingsheet weer iets zachter en zal minder snel breken bij het verwerken.

Hopelijk heb je hier wat aan succes.

Overigens wel erg slecht dat de sheet niet in plastic zat??

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

14

is me nog nooit overkomen maar het is altijd handig om er een paar tp op te weten
heb even mee gelezen