1

Onderwerp: cupcakes vraagje

hoe komt het toch dat mijn cupcakes hun papiertje lost? Wat doe ik toch fout? Ik heb de papiertjes van Wilton, House of Marie en dr oetker geprobeerd en telkens hetzelfde resultaat, echt niet mooi om te decoreren :nooo

2

Re: cupcakes vraagje

Bak je ze wel in een bakblik voor cc??

3

ja hoor, heb 1 van Wilton, en toch laten ze los tijdens het afkoelen

4

ik gebruik gewoon het beslag voor cake, vul de papiertjes terwijl ze in de vorm zitten, bak ze op 180° , dan zien ze er erg mooi uit, ik laat afkoelen haal ze eruit en dan begint de horror

5

Misschien helpt het als je met een naald wat gaatjes onderin de papiertjes prikt. Dan kan het vocht/stoom weg.

Ik heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek.

6

ah oké, dank je, ook voor de tip, ik ga het meteen proberen! :Y

7

De rubriek klein & fijn is een show-rubriek.

Vragen over loslaten papiertjes: [MOVE] -> bakken & vullen

8

mamaevy schreef:

ik gebruik gewoon het beslag voor cake, vul de papiertjes terwijl ze in de vorm zitten, bak ze op 180° , dan zien ze er erg mooi uit, ik laat afkoelen haal ze eruit en dan begint de horror

Hoi,

Als ik het zo lees, laat je ze te lang in de bakvorm zitten, waardoor ze hun vocht niet kwijt kunnen en dan laten de papiertjes los.

Na het bakken kun je evt. een plank op de cakejes leggen zodat ze mooi plat worden, maar niet langer dan een halve tot 1 minuut. Dan kun je ze uit de bakvorm halen en op een taartrooster laten afkoelen.

Ik hoop dat deze tips helpen, succes!

Gr.
Sandra

9

als mijn cupcakes uit de oven komen,leg ik ze max 1 minuut ondersteboven met een snijplank erop,op het aanrecht.zo wordt de bovenkant mooi plat en de papiertjes gaan hier niet meer los.
succes :thumb:

10

Ik merk dat wanneer ik ze invet ze loslaten. Doe het nu allang niet meer en dat gaat goed

11

Ik merk dat wanneer ik ze invet ze loslaten. Doe het nu allang niet meer en dat gaat goed